بین المللی شدن محصول PE100 مشكي پتروشيمي جم

به نقل از روابط عمومي شركت پتروشيمي جم: محصول پلي اتيلن سنگين پايپ مشكي (PE100) این شرکت موفق به دريافت گواهينامه هاي بين المللي شد.

شركت پتروشيمي جم موفق به دريافت گواهينامه هاي بين المللي  ISO1167، ISO9080، ISO4437-1، ISO4427-1 محصول پلي اتيلن سنگين پايپ مشكي (PE100) شد. 

به نقل از روابط عمومي شركت سيد حسين ميرافضلي با اعلام اين خبر اظهار داشت: اقدام براي دريافت گواهينامه Bodycote پس از توليد آزمايشي گريد پايپ مشكي در سال 1394 و توليد انبوه آن در سال 1395 صورت گرفت كه ضمن آن در سال 2016 ميلادي قراردادي با شركت هلندي  KIWA (يكي از معدود شركتهاي معتبر در خصوص صدور اين گواهينامه در عرصه بين المللي) بسته شد.

 مديرعامل پتروشيمي جم در ادامه افزود: پس از آن نمونه هايي از گريد توليده شده به شركت مذكور ارسال شد و اين نمونه ها در شرايط مشخص تحت تستهاي مربوطه قرار گرفت. در اين تستها كه به نام  long-term hydrostatic strength evaluation شناخته مي شود لوله ساخته شده از نمونه ارسالي تحت شرايط دما و فشار معيني قرار گرفته و مقاومت آن در برابر تخريب اندازه گيري و به صورت زمان (تعداد ساعت مقاومت) گزارش مي شود. 

مهندس مير افضلي با تشريح تست هاي انجام شده جهت دريافت اين گواهينامه بين المللي تصريح كرد: با پيگيريهاي مكرر و پس از انجام كليه تستهاي زمان بر، نهايتا نتايج آن به صورت گزارشي ارائه گرديد كه گريد لوله مشكي پتروشيمي جم با موفقيت كليه تستها را پاس نموده و در كلاس PE-100 بين المللي دسته بندي شده است. 

مدير عامل شركت پتروشيمي جم با برشمردن مزاياي اين گواهينامه هاي بين المللي تصريح كرد: با ارائه اين گواهينامه اصالت كالاي (گريد PE-100) در مقياس جهاني تضمين شده كه در زمينه صادرات اين محصول دستاوردي با ارزش مي باشد.

وی در پایان گفت: انتظار می رود با حمایت و قیمت گذاری مناسب این محصول و خصوصا گرید PE100 Black در بازار داخل توسط مسئولان امر، انگیزه کافی برای تولید و عرضه مستمر این محصول بوجود آید. در صورت حمایت، این شرکت می تواند در راستای تامین و رفع نیاز کامل کشور به گرید پایپ PE100 اقدام نماید.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران