تقاضاهای کاذب بورس در حوزه پلاستیک و پلیمر

در شانزدهمین جلسه کمیسیون بازرگانی انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران به آمار تقاضاهای حوزه پلاستیک و پلیمر که در بورس موجود است پرداخته شد و مشخص شد که بخش زیادی از این تقاضا‌ها تقاضای کاذب است.

شانزدهمین جلسه کمیسیون بازرگانی انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران مورخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در محل خانه تشکل‌های اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این جلسه ابتدا پیرامون اخبار و رویدادهای مهم روز این حوزه بحث و گفت‌وگو شد. سپس گزارشی درمورد نامه «تقاضای کاذب در بورس» که در هفته اول اردیبهشت 97 به وزارت صنعت، معدن و کشاورزی ارسال شده بود از سوی آقای پورقاضی ارائه شد. این گزارش نشان می‌داد که آمار تقاضاهای حوزه پلاستیک و پلیمر که در بورس موجود است، از آمار واقعی فاصله داشته و بخش زیادی از آن، شامل تقاضاهای کاذب است. طبق این گزارش آمار واقعی تقاضا بین ۶۰ تا ۹۰ هزار تن در هفته است اما در هفته اول اردیبهشت شاهد تقاضای ۴۱۵ هزار تن بوده‌آیم. این عدد در هفته دوم اردیبهشت به ۲۱۹ هزار تن نزول پیدا کرد و هفته سوم اردیبهشت ماه نیز به ۲۰۱ هزار تن رسید.


از سوی دیگر، آمارها نشان می‌داد که عرضه مواد اولیه در بورس نیز ناکافی بوده است که این موضوع نیز مورد بررسی قرار گرفت.


در ادامه این جلسه، گزارش جدول هفتگی بورس با جزئیات بیشتری از گرید های پلیمری بیان شد و حضار به بحث و گفت‌وگو در این خصوص پرداختند.


در پایان نیز تصمیم گرفته شد که اقدامات لازم برای برگزاری جلسه‌ای با عرضه‌کنندگان مواد اولیه در بورس، صورت گیرد.


حاضرين در این جلسه:


مهدی پورقاضی، رئيس كميسيون/ ستاره اقبال، دبير جلسه/ مريم شمس، كارمند بازرگانی صنايع پلاستيك خوزستان/ حميدرضا اميری، بازرگانی سنی پلاستيک/ حسن بيگلرپور، مديرعامل شيما كفش و نماينده جامعه صنعت كفش ايران/ ميثم سلگي، بازرگانی نيرومند پليمر/ كاظم ظهيری، نماينده انجمن مستربچ و كامپاند ايران/ علی معين فر، مديرعامل شركت كارنو.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران