تامین هفت هزار تن خوراک اولیه صنعت پتروشیمی خمین

بر اساس گفته های استاندار مرکزی، هفت هزار تن خوراک اولیه صنعت پتروشیمی خمین در مکاتبه با وزیر نفت تامین شد.

سید علی آقازاده روز سه شنبه در حاشیه نشست راهبری اقتصاد مقاومتی خمین در جمع خبرنگاران افزود: صنعت پتروشیمی خمین بر اساس تامین خوراک هفت هزار بشکه پروپیلن طراحی و سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی خمین صنعتی خصوصی است و بدون استفاده از تسهیلات اقدام به سرمایه گذاری در زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی کرده و بر همین اساس به صورت ویژه حمایت می شود.

آقازاده افزود: زیر ساخت های اولیه برای بهره برداری از این طرح تامین می شود و مشکل کمبود آب مورد نیاز این صنعت نیز رفع شده است.
وی در ارتباط با صنعت خودروسازی خمین گفت: سرمایه گذارانی از کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی در حال مذاکره نهایی با صنعت خودرو سازری خمین هستند که با وجود تحریم های جدید و خروج آمریکا ازبرجام وضعیت این صنعت مشخص نیست.

آقازاده تاکید کرد: با این وجود با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود، تحولات اخیر در عرصه سیاست خارجی سبب کندی روند سرمایه گذاری ها در خودروسازی خمین نشود.

استاندار مرکزی گفت: کارخانه نخ خمین قدمت دیرینه در صنعت نساجی کشور دارد و تلاش می شود با اقدامات کارشناسی این کارخانه به بخش خصوص واگذار و رونق گیرد.

وی ادامه داد: بانک های عامل و مسئولان باید در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی در خمین تلاش کنند تا نرخ بیکاری این شهرستان کاهش یابد.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران