برخورد بی رحمانه با قاچاق کالا

به اعتقاد دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، برخورد با پدیده قاچاق کالا باید به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد، چرا که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: کالا‌های قاچاق را آتش بزنید، این امر از نظر شرعی نیز مورد تأئید است، چرا که در واقع واردکنندگان کالای قاچاق به دشمنان جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کنند و باید آن‌ها را نیز دشمن تلقی کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت:برخورد با پدیده قاچاق کالا باید به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد، چرا که واردکنندگان کالای قاچاق به دشمنان جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کنند.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به مسائلی که می‌تواند به تحقق شعار سال در راستای حمایت از کالای ایرانی کمک کند اشاره و اظهار کرد: طی سالیان پس از انقلاب، آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی صراحتا برای تسلیم کردن ملت ایران روی فشار‌های اقتصادی متمرکز شده‌اند، بنابراین باید کلیه تمهیدات لازم در برابر این توطئه شیطانی را بکار بگیرند.

وی افزود: معتقدم شعار حمایت از کالای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد چاره‌ ساز اصلی این جنگ اقتصادی بوده که علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده است.

حبیبی تصریح کرد: بنده بر این باورم که شعار رونق تولید و تبلیغ برای خرید کالای ایرانی از طرف مردم یک مسئله مقبول برای کلیه سلیقه‌ها است، به این معنا که اگر شخصی به انقلاب هم اعتقاد چندانی نداشته باشد، اما به کشورش عشق بورزد، این مسئله را باور دارد که باید به جای وابستگی به تولید دیگران در خارج از مرز‌ها به توان داخلی تکیه کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: لازمه پایداری مقبولیت عامه‌ای که در راستای حمایت از کالای ایرانی به وجود آمده، افزایش کیفیت تولیدات داخلی است، لذا اگر موفق شویم که با توجه به نیاز‌های مردم محصولات باکیفیت و با صرفه‌ای را تولید کنیم، تا حدود زیادی به شعار سال نزدیک شده‌ایم.

وی ادامه داد: البته برای تحقق کالای ایرانی باکیفیت زمینه‌های فنی و متخصصان زبده در صحنه حضور دارند، اما موانع دیگری راه را بر سر تولیدگران سد می‌کنند، به عنوان مثال سیستم بانکی کشور در حال حاضر قادر به کمک تولیدگران، آن هم با سود‌های کلانی که در نظر می‌گیرد نیست، البته منظور بنده این نیست که به تولیدکنندگان وام بدون بهره تعلق بگیرد، اما بهره‌های بانکی فعلی برای چرخیدن چرخ تولید کشور سمی مهلک تلقی می‌شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: مراکز دانشگاهی باید بیش از گذشته در زمینه بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی به لحاظ علمی مبادرت کنند تا هماهنگی بسیار مناسبی بین دانشگاه و بخش تولید و صنعت به وجود بیاید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به وظیفه مسئولان کشور در قبال تحقق حمایت از تولید کالای ایرانی تأکید کرد: یکی از موانع رشد تولید داخلی واردات بی‌رویه است، البته نمی‌توان این بخش را به صورت کلی متوقف کرد، اما معتقدم که باید کارشناسی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد تا اقلام غیرضروری با قیمت بالا وارد کشور نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم که برخورد با پدیده قاچاق کالا باید به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد، چرا که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: کالا‌های قاچاق را آتش بزنید، این امر از نظر شرعی نیز مورد تأئید است، چرا که در واقع واردکنندگان کالای قاچاق به دشمنان جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کنند و باید آن‌ها را نیز دشمن تلقی کرد.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب دراجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در اولین روز فروردین ماه سال ۹۷ کالای ایرانی را از این جهت که «محصول نهایی برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و کار و ابتکار قشر‌های مختلف مردم و مسئولان است»، با عظمت و مهم خواندند و افزودند: فعالان اقتصادی و تولیدگران با «سرمایه‌گذاری»، مسئولان با «برنامه‌ریزی»، جوانان با «دانش و طراحی» و کارگران با «کار و تلاش»، محصولی به جامعه ارائه می‌کنند که مردم نیز علاوه بر نقش‌آفرینی در تولید، باید با تعصب و غیرت و خرید و مصرف کالای ایرانی از محصول نهایی این زنجیره‌ی کار و تلاش حمایت کنند.

ایشان «بازاریابی صادراتی» را از دیگر راه‌های حمایت از کالای ایرانی برشمردند و با اشاره به وظایف سنگین وزارت خارجه، مسئولان بازرگانی و فعالان اقتصادی، افزودند: اگر بتوانیم ۲۰ درصد نیاز بازار‌های ۱۵ همسایه‌ی ایران را با کالای مرغوب ایرانی تأمین کنیم، در ایجاد اشتغال و افزایش ثروت ملی گام‌های مهمی برداشته‌ایم.

«اقدام دولت در مدیریت جدی واردات» -چه واردات دولتی و چه واردات بخش خصوصی- و «خودداری کامل از واردات اجناسی که در داخل تولید می‌شوند یا قابل تولید هستند» اولین تأکید رهبر انقلاب در این بحث بود.

ایشان تأثیر مخرب واردات بر تولید را کاملاً اساسی خواندند و افزودند: جنس خارجی مثل سیل وارد می‌شود و آن‌وقت از بیکاری هم انتقاد می‌کنیم!

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مبارزه‌ی جدی با قاچاق» را دومین الزام جدی حمایت از کالای ایرانی دانستند و افزودند: مردم هم باید متعصبانه از خرید و مصرف جنس قاچاق خودداری کنند تا قاچاق برای کسی به‌صرفه نباشد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران