اختصاص ناعادلانه مواد پلی اتیلن PE100 پتروشیمی جم به یک شرکت دولتی

مهندس محسن جمالیان طی نامه ای به دکتر عشقی ، قائم مقام مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران، عرضه اختصاصی موادپلی اتیلن PE100 پتروشیمی جم برای شرکت دولتی جهاد زمزم، را ناعادلانه خواند و خواستار جلوگیری از این عرضه شد. 

به نقل از روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن در حالیکه پتروشیمی ها با عرضه های به اصطلاح قطره چکانی و مختصر، تولیدکنندگان لوله های پلی اتیلن را با بحران جدی مواجه کرده اند و این بحران منجر به عدم توانایی تولیدکنندگان، در اجرای قرارادادهای انتقال رودخانه های مرزی و همچنین منجر به ضبط ضمانت نامه های تولیدکنندگان و جریمه ها و خسارات میلیاردی شده که در نتیجه تعطیلی اکثر کارخانجات لوله های پلی اتیلن را دربرداشته است، طی اقدامی عجیب و بی سابقه ،پتروشیمی جم با اختصاص 506تن مواد پلی اتیلن PE100 به یک شرکت دولتی بنام جهاد زمزم ، این سوال را برای همگان بوجود آورده است که علیرغم جلسات و نامه های مکرر هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن و پس از مدت ها عدم عرضه مواداولیه ،چرا باید 100درصد عرضه مواد این پتروشیمی تنها به یک واحد آن هم به یک شرکت دولتی ، اختصاص یابد؟ در توضیحات عرضه پتروشیمی جم آمده است" عرضه مختص قراردادهای خطوط لوله آب های مرزی جهت شرکت صنایع پلاستیک جهاد زمزم از محل سهمیه فروش صادراتی پلیمری شرکت پتروشیمی جم می باشد " جالب اینجاست که طبق اذعان پتروشیمی جم این میزان مواد از محل سهمیه فروش صادراتی پلیمری شرکت پتروشیمی جم به شرکت دولتی مذکور اختصاص یافته! و جالب تر آنکه در این شرایط بحرانی ، بیش از یک ماه است که این پتروشیمی ، مواد پلی اتیلن گرید لوله را در داخل عرضه نکرده است.

با توجه به گاف پتروشیمی جم باعنوان محل سهمیه فروش صادراتی درعرضه روز شنبه 30/4/97 و عدم عرضه این مواد در داخل کشور باید پرسید که براستی تکلیف تولیدکنندگان لوله های پلی اتیلنی چه می شود ؟ تولیدکنندگانی که در حل بحران بزرگ آب ، نقش عمده ای دارند و علاوه بر آن اسباب معاش بخش بزرگی از جامعه را تامین می کنند؟

واحدهایی که در سال "حمایت از کالای ایرانی" یکی پس از دیگری در حال نابود شدن هستند.

مهندس محسن جمالیان عضو هیأت مدیره انجمن،طی نامه ای به دکتر عشقی ، قائم مقام مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران ، خواستار جلوگیری از عرضه ناعادلانه پتروشیمی جم شده است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران