افزایش 102 درصدی نرخ بلیت هواپیما

یک منبع آگاه گفت: شرکت های هواپیمایی داخلی تا پایان روز سه شنبه از دلار 4200 تومانی برای هزینه های خود استفاده می کردند؛ اما از این به بعد نرخ دلار برای آن ها 8800 تومان محاسبه می شود.

یک منبع آگاه اظهار کرد: بلیت هواپیما 102 درصد افزایش یافت و بر اساس نرخ دلار 8800 تومان محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: هر هفته نرخ توسط هواپیمایی ایران ایر اعلام می شود و شرکت های هواپیمایی بر اساس آن نرخ تا یک هفته بلیت می فروشند.

به گفته این منبع آگاه، نرخ بلیت پروازهای خارجی تا به امروز بر اساس دلار 4200 تا 4407 تومان محاسبه می شده است؛ اما از بامداد چهارشنبه این نرخ به 8800 تومان افزایش یافته است.

وی افزود: شرکت های هواپیمایی داخلی تا پایان روز سه شنبه از دلار 4200 تومانی برای هزینه های خود استفاده می کردند؛ اما از این به بعد نرخ دلار برای آن ها 8800 تومان محاسبه می شود.

او با بیان این که ایران ایر بر اساس هواپیمایی ملی به شرکت های دیگر اعلام می کند که باید بر اساس این نرخ محاسبه کنید، ادامه داد: این افزایش نرخ برای پروازهای خارجی همه ایرلاین های داخلی و خارجی است. وی اضافه کرد: طبیعتا در قیمت بلیت های داخلی هم این افزایش را شاهد خواهیم بود.

این منبع آگاه با اشاره به افزایش بسیار زیاد بلیت پروازهای خارجی، گفت: به عنوان مثال نرخ رسمی بلیت هواپیما در مسیر مشهد- نجف- مشهد به حدود سه میلیون تومان، مسیر مشهد- استانبول- مشهد به حدود پنج میلیون و 200 هزار تومان، مسیر مشهد- دبی- مشهد به حدود سه میلیون و 500 هزار تومان.
مشهد- کوالالامپور- مشهد به حدود هفت میلیون تومان و مسیر مشهد- مسقط- مشهد به حدود چهار میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: تا به امروز به هر ایرانی که قصد انجام سفر خارجی داشته، برای بلیت هواپیما ارز 4200 تومانی پرداخت می شده است که از این به بعد این نرخ به 8800 تومان افزایش یافته است.

او با بیان این که از این پس سفرهای خارج از کشور برای مردم به یک معضل تبدیل می شود، ادامه داد: سفرهای تفریحی که اولویت نداشت؛ اما افرادی که برای درمان، تحصیل یا دیدار با فرزند خود به خارج از کشور سفر می کردند، دیگر شاید توان اقتصادی شان اجازه انجام سفر ندهد و برای آن ها مشکل ایجاد می کند.

این منبع آگاه یادآور شد: احتمال کاهش 80 تا 90 درصدی سفرهای خارجی وجود دارد؛ زیرا هم ارز مسافرتی قطع شده و هم نرخ بلیت هواپیما 102 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: در تماس با یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام شد که هنوز بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ ارز ایرلاین ها به 8800 تومان دریافت نکرده ایم.

این درحالی است که ایرلاین ها نرخ های جدید را اعمال کرده اند.وی با اشاره به اشتیاق مردم کشورمان برای زیارت عتبات عالیات، افزود: نرخ رسمی بلیت پروازهای رفت و برگشت از مشهد به نجف یا بغداد به حدود سه میلیون تومان افزایش یافته که این امر یکی از معضلات زائران عتبات است و قطعا تاثیر زیادی بر آن ها خواهد داشت.

او ادامه داد: از این پس سفر به خارج از کشور اعم از زیارتی و سیاحتی محدود می شود.به گفته وی، شرکت های هواپیمایی داخلی از یک هفته قبل نرخ رسمی بلیت پروازهای داخلی را نیز 100 درصد افزایش داده اند.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران