سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت در مقابل سوءاستفاده پتروشیمی ها با اقتدار برخورد کند

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید مقتدرانه با این واحدهای تولیدی برخورد کند؛ مگر این واحدهای تولیدی چه چیزی از خارج وارد می‌کنند که قیمت محصولات خود را تا این حد افزایش داده‌اند؟

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان موفقیت اجرای بسته سیاست‌های ارزی دولت گفت: تعیین نرخ ارز در بازار آزاد، تصمیم درستی نیست. پتروشیمی‌ها و فولاد نباید جرأت داشته باشند که ارز خود را به جای دیگری غیر از بازار ثانویه بفروشند. دولت باید با اقتدار با آنها برخورد کند.پتروشیمی‌ها و فولاد باید تا سِنت آخر ارز خود را به بازار ثانویه وارد کنند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه افزود: علت افزایش قیمت کالاهای فولاد مبارکه و کارخانه‌های فولاد چیست؟ این افزایش قیمت موجب رکود کامل صنعت ساختمانی شده است.

مفتح تأکید کرد: دولت باید مقتدرانه با این واحدهای تولیدی برخورد کند؛ مگر این واحدهای تولیدی چه چیزی از خارج وارد می‌کنند که قیمت محصولات خود را تا این حد افزایش داده‌اند؟

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: این شرکت‌ها خصولتی هستند و نباید به دنبال کسب سودهای سرشار و سوءاستفاده باشند؛ این مقدار که شرکت‌های خصولتی به دنبال سوءاستفاده و کسب سود هستند، بخش خصوصی این‌گونه رفتار نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در برخورد با این واحدهای تولیدی، بر لزوم برخورد جدی با آنها تأکید کرد.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران