یک تحلیلگر برجسته اقتصادی گفت؛

سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان در نهایت موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد

گرچه بازارهای بین المللی انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده خود برای سومین بار نرخ بهره را در سال 2018 میلادی افزایش دهد، و این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش احتمالی قیمت طلا خواهد شد ولی یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان در نهایت موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد.

جو فوستر استراتژیست موسسه سرمایه گذاری "وان اک گلد" تاکید کرد: گرچه بازارهای بین المللی انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده خود برای سومین بار نرخ بهره را در سال 2018 میلادی افزایش دهد، و این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش احتمالی قیمت طلا خواهد شد ولی به نظر من سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.
بر اساس این گزارش وی در ادامه هشدار داد: سیاست های پولی سختگیرانه موجب کاهش نقدینگی در بازارهای مالی خواهد شد و این مساله فشار زیادی را بر بازارهای نوظهور وارد خواهد کرد.
جو فوستر گفت: علاوه بر فدرال رزرو آمریکا ، بانک های مرکزی انگلیس و اروپا نیز طی ماه های آینده اجرای سیاست های انبساطی پولی را متوقف خواهند کرد. پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا تا دسامبر امسال برنامه خرید اوراق قرضه را متوقف خواهد کرد و از سال آینده نرخ بهره را افزایش می دهد.
وی در ادامه افزود: شرایط مالی و اقتصاد ی ترکیه به شدت نگران کننده است. سوء مدیریت سیاست های پولی در ترکیه طی سال های گذشته اکنون تاثیرات منفی خود را نشان داده است. با بدتر شدن اوضاع در بازارهای مالی و سهام، تقاضا برای طلا به شدت افزایش خواهد یافت. 

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت طلا و سکه

نظرات کاربران