یک مقام روسی: آمریکا آماده جنگ است و روسیه نیز آماده است

یک مقام روسی در خصوص تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان 1987 اظهار کرده: آمریکا آماده جنگ است و روسیه نیز آماده است تا از ارزش‌ها، اولویت‌ها و قلمروی خود دفاع کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندری بلوسوف، معاون مدیر بخش منع گسترش و کنترل سلاح در وزارت خارجه روسیه به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان 1987 واکنش نشان داده و گفت: آمریکا آماده جنگ است و روسیه نیز آماده است تا از ارزش‌ها، اولویت‌ها و قلمروی خود دفاع کند.

وی پس از ناکامی در رای کمیته اول سازمان ملل در حمایت از قطعنامه روسیه درباره پیمان 1987 گفت: اخیرا در نشست کمیته، آمریکا این مساله را بیان کرد که می‌خواهد از پیمان خارج شود. روسیه نیز خودش را آماده جنگ می‌کند. بله، روسیه آماده جنگ است و من می‌توانم این را تایید کنم.

وی ادامه داد: ما از سرزمینمان، یکپارچگی قلمرو، اولویت‌ها، ارزش‌ها و مردم روسیه دفاع می‌کنیم. ما خودمان را برای چنین جنگی آماده می‌کنیم. باید خاطرنشان کنم که این روسیه نیست که به دنبال آغاز جنگ است. اختلاف زیادی میان آمادگی روسیه و آمریکاست.

بلوسوف در ادامه افزود:‌ این اختلاف را تنها می‌توان در یک واژه گنجاند. هم در زبان روسی و هم در انگلیسی: روسیه و آمریکا در حال آماده سازی برای جنگ هستند. درضمن، چرا آمریکا باید از این پیمان خارج شود، قوای اتمی خود را تقویت کند و یک دکترین جدی اتمی برای خودش تعیین کند؟

وی با اشاره به ناکامی کمیته نخست سازمان ملل در حمایت از پیش نویس قطعنامه روسیه هشدار داد که امتناع از ارائه این پیش نویس تاثیری عمیق بر امنیت جهانی می گذارد و ادامه داد: اگر آمریکا از پیمان خارج شود و قوای اتمی خود را به روشی بدون کنترل تقویت کند، ما با یک واقعیت دیگر روبرو هستیم.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران