تاکتیک جدید مقابله با قاچاق محصولات پتروشیمی؛

آغاز فروش دو محصول پتروشیمی کارون توسط ایزوتانک

مدیر بازرگانی پتروشیمی کارون از عرضه ایزوتانک محصولات MDI و TDI به تولیدکنندگان داخلی با هدف کاهش قاچاق، تسریع در تحویل محصول و کاهش هزینه بسته بندی به صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور خبر داد و تصریح کرد: به کارگیری این شیوه تحویل، قابلیت بارگیری و تحویل محصول را از ۱۲۰ تن هر محصول TDI و    MDI را به 240 تن افزایش داده است.

به نقل از پتروشیمی کارون، «سید روح‌الله یزدان‌خواه» با اشاره به آغاز فروش محصول پتروشیمیایی MDI (متیل دی فنیل دی ایزوسیانات) پتروشیمی کارون توسط ایزوتانک به تولیدکنندگان داخلی، گفت: علاوه بر این، عرضه محصول TDI (تولوئن دی ایزوسیانات) هم از مدتی قبل توسط ایزوتانک‌ها آغاز شده است.

مدیر بازرگانی پتروشیمی کارون با اعلام اینکه ارتباط مستقیم و مستمر پتروشیمی کارون با تولیدکننده پایین دستی، کاهش قاچاق، تسریع در تحویل محصول و کاهش هزینه بسته بندی برای مصرف‌کنندگان از مزایای این روش تحویل است، تصریح کرد: به کارگیری این شیوه تحویل قابلیت بارگیری و تحویل محصول را از ۱۲۰ تن هر محصول TDI و    MDI را به 240 تن افزایش داده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای بارگیری و تحویل محصول از ایزوتانک‌های مخصوص و دوجداره ایمن استفاده خواهد شد و علاوه بر بازرسی‌های مستمر داخلی پتروشیمی کارون، بازرسی و تائید شرکت‌های معتبر بازرسی نیز برای دارندگان ایزوتانک الزامی است، اظهار داشت: فروش داخلی محصولات پتروشیمی کارون صرفاً از طریق بورس کالای ایران به تولیدکنندگان صنایع پایین دستی انجام می‌شود.

به گفته وی با شیوه تحویل فله (ایزوتانک) تولیدکنندگان بتوانند در کمترین زمان ممکن و مطمئن ترین شیوه به محصول مورد نیاز برای تولید خود دست یابند.

گفتنی است، پتروشیمی کارون به عنوان تنها مجتمع تولید ایزوسیانات‌های صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید سالانه 40 هزار تن محصول پلیمری MDI و 40 هزار تن TDI برخوردار است که با تامین کاتالیست هم اکنون تولید محصول MDI به شرایط پایداری رسیده است.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران