مذاکرات ایران-چین در صنایع پتروشیمی آغاز شد؛

تخفیف 30 درصدی فروش خوراک به سرمایه گذاران چینی برای احداث صنایع پتروشیمی

معاون مدیرعامل و مدیر اجرایی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران تخفیف در نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی مستقر در شهرک پتروشیمی مکران را تا 30 درصد نسبت به سایر مناطق ایران از مزیت های مهم شهرک پتروشیمی مکران عنوان کرد.

دور جدید گفتگوهای ایران و چین با محور سرمایه گذاری در ساخت و توسعه صنایع پتروشیمی در حاشیه سواحل دریای عمان و بندر چابهار انجام شد.
پتروشیمی مکران با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: مدیران ارشد یک شرکت پتروشیمی چینی با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران و پتانسیل‌های سومین قطب پتروشیمی کشور در چابهار از شهرک پتروشیمی مکران بازدید کردند.
در این مذاکرات مدیران ارشد این شرکت پتروشیمیایی چین با بیان اینکه شرکت مطبوع من طرح‌های مستقر در سومین قطب پتروشیمی ایران را به دقت رصد می‌کند تاکید کرده اند: طرح‌هایی چون صنایع پتروشیمی مینوی نصر، گسترش انرژی پاسارگاد (سینا) و پتروشیمی بدر شرق از اولویت‌های چین برای سرمایه‌گذاری بوده و در این خصوص گزارش مفصلی را تهیه و تقدیم مقامات عالی و تصمیم‌گیر شرکت خواهد شد.
«صفدرعلی اسدی» هم در این نشست گفت: چابهار به عنوان سومین قطب پتروشیمی ایران مزایایی چون تخفیف در نرخ خوراک، دوری از منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس، معافیت‌های مالیاتی بلند مدت، طرح‌های توسعه‌ای بندر شهید بهشتی، افق نزدیک دسترسی به شبکه سراسری ریلی کشور و سایر زیرساخت‌های مهم را در دست دارد که همگی بر جذابیت‌های چابهار برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی افزوده است.
معاون مدیرعامل و مدیر اجرایی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران تخفیف در نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی مستقر در شهرک پتروشیمی مکران را تا 30 درصد نسبت به سایر مناطق ایران از مزیت های مهم شهرک پتروشیمی مکران عنوان کرد و افزود: 10 درصد این تخفیف به علت قرارگیری شهرک پتروشیمی مکران و طرح‌های پتروشیمی مستقر در آن در مناطق کمتر توسعه یافته، 10 درصد تخفیف در نرخ خوراک به علت پیش‌بینی تکمیل زنجیره ارزش محصولات الفین تا مرحله دوم و 10 درصد نیز به علت تکمیل زنجیره ارزش محصولات الفین تا مرحله سوم است.
مدیر اجرایی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران، تاکید کرد: این میزان تخفیف در شرایط رقابتی بازار قدرت تولیدکننده را چه در عرصه صادرات و بین‌المللی و چه در بعد داخلی به شدت افزایش می‌دهد.
در همین حال، پتروشیمی مکران، اعلام کرده است: این شرکت بزرگ چینی با حدود 40 سال تجربه، درساخت بیش از 100 پروژه بزرگ و متوسط پتروشیمی فعالیت کرده و دارای 7 بخش مدیریت، 10 شرکت ساختمانی تخصصی پتروشیمی، چندین تیم مدیریت پروژه و شاخه های خارج از کشور است.
این شرکت با  بیش از 1800 کارمند و بیش از 180 نفر انواع تکنسین‌های متخصص عمده فعالیت پتروشیمی خود را تا کنون در بازارهای آمریکای جنوبی و آفریقا و کشورهایی مانند آنگولا، کامبوج، سودان و نیجر معطوف داشته است که در صورت حضور در شهرک پتروشیمی مکران، حضور در میان سازندگان طرح‌های بالادستی پتروشیمی ایران و خاورمیانه را نیز تجربه خواهد نمود.

نظرات کاربران