با اجرای طرح ویژه رفع گلوگاه‌های تولید؛

رکورد تولید دو محصول کمیاب و پر مصرف پتروشیمی کارون شکسته شد

به نقل از پتروشیمی کارون، «احمد حسین‌نژاد» با اشاره به انجام تست راه‌اندازی واحد آنیلین و نیتروبنزن پتروشیمی کارون، گفت: با اجرای این عملیات، برای نخستین بار این واحدها با  ظرفیت ۱۰۰درصد به مدت ۷۲ ساعت در مدار تولید قرار گرفتند. 

رئیس واحد آنیلین و نیتروبنزن پتروشیمی کارون با اعلام اینکه بر اساس طراحی واحد نیتروبنزن از ظرفیت 40 هزار تن و واحد آنیلین با ظرفیت 30 هزار تن  در سال برخوردار هستند، تصریح کرد: تاکنون امکان تولید 100 درصدی در این دو واحد فراهم نشده بود.

به گفته این مقام مسئول تعویض کویل‌های راکتورR-۱۲۱۰۲، رفع اشکال فرآیندی واحد ۱۲۰ بخش نیتروبنزن، رفع اشکال فرآیندی F-۱۲۱۱۰  واحد آنیلین و بهینه‌سازی مصرف کاتالیست در راکتور هیدروژناسیون از مهمترین عوامل تحقق تولید 100 درصدی در این دو واحد فرآیندی شده است.

وی با بیان اینکه آنیلین ماده خاص و کم نظیری بوده و به طور گسترده در ساخت رنگ‌های نساجی و مواد میانی رنگهای نساجی استفاده می شود، تاکید کرد: علاوه بر این، در صنایع لاستیک سازی از مشتقات آنیلین به عنوان تسریع کننده و تقویت و استحکام لاستیک و ضد اکسید شدن استفاده می شود.

رئیس واحد آنیلین و نیتروبنزن پتروشیمی کارون، خاطرنشان کرد: آنیلین در ساخت داروهای سولفانیل آمید و عوامل شیرین کننده سنتیک هم دارای کاربرد است.

گفتنی است، پتروشیمی کارون اولین تولیدکننده محصولات ایزوسیانات در منطقه خاورمیانه با ظرفیت تولید سالانه 368 هزار تن محصولات متنوعی همچون آنیلین، تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) و متیل دی فنیل ایزوسیانات (MDI) و ... است. فاز اول این مجتمع پتروشیمی اسفند ۱۳۸۷ به طور رسمی افتتاح شد.

واحد MDI  (متیل دی فنیل دی ایزوسیانات) به عنوان فاز دوم توسعه پتروشیمی کارون بهمن ماه 1395 افتتاح شد و با بهره برداری از این واحد جدید، دو محصول مهم و استراتژیک شامل MDI  مونومیریک و  MDI پلیمریک به سبد تولید محصولات پتروشیمی ایران افزوده شده است.

پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن، تولوئن و اسید نیتریک قادر است محصولات پایه و اصلی پتروشیمی را شامل انواع ایزوسیانات‌ها که دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با کیفیت بسیار عالی تولید و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه کند.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران