آغاز رقابت بین پتروشیمی اروند با سابیک عربستان و ال جی کره جنوبی در صادرات یک محصول جدید پلیمری

همزمان با شروع تولید تجاری گرید جدید EPVC در شرکت پتروشیمی اروند، رقابت بین این مجتمع با سابیک عربستان و ال جی کره جنوبی در خصوص صادرات این محصول آغاز و بازاریابی به منظور صادرات این محصول جدید پلیمری ایران در نمایشگاه استانبول پلاست کلید خورد.

«نقی قاسمیان عزیزی»  با اشاره به رفع محدودیت‌های تامین خوراک اتیلن پتروشیمی اروند از ابتدای سال 97 تاکنون، گفت: سال 96 واقعا مشکل تامین خوراک اتیلن داشتیم زیرا اتان به شرکت‌های تولید کننده اتیلن مثل پتروشیمی کاویان، مروارید، جم و ساسول تحویل نمی شد و در نتیجه اتیلن کافی به پتروشیمی اروند هم نمی‌رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با اعلام اینکه پارسال محدودیت‌هایی برای تامین خوراک اتیلن داشتیم ولی خوشبختانه در سال 97 هیچ مشکل و محدودیتی در تحویل خوراک اتیلن نداشته‌ایم، تصریح کرد: در بیشترین حد، تا 35 تن در ساعت هم تحویل اتیلن داشته ایم. این خوراک از خط لوله اتیلن غرب تحویل شده و قرارداد پتروشیمی اروند با هلدینگ باختر است. این شرکت سال 250 هزار تن اتیلن نیاز دارد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص آغاز صادرات برخی از محصولات تولیدی پتروشیمی اروند هم توضیح داد: از ابتدای امسال محصولاتی مانند کاستیک را صادر کرده ایم که خط لوله داریم و می توانیم به کشتی‌ها منتقل کنیم. 

وی، افزود: در گذشته 50 درصد صادر می کردیم ولی هم اکنون ابتدا حدود 70 درصد نیازهای داخلی را تامین می‌کنیم و حدود 60 درصد SPVC به کشورهایی مانند چین و هند صادر می شود و مشکلی نداریم. 

قاسمیان عزیزی با اعلام اینکه درخصوص صادرات EPVC برای صادرات برنامه ریزی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد:  زیرا از نظر کیفیت گاها بهتر از نمونه‌های رقبا مانند سابیک عربستان و ال جی کره جنوبی بوده‌ایم.

گفتنی است، پتروشیمی اروند از ظرفیت تولید سالانه 40 هزار تن محصول EPVC  برخوردار بوده که از اواسط سال جاری تولید گرید جدید EPVC با استاندارد بالا در این مجتمع پتروشیمیایی آغاز شده است.

همزمان با آغاز تولید تجاری گرید جدید EPVC در شرکت پتروشیمی اروند، بازاریابی به منظور آغاز صادرات این محصول جدید پلیمری ایران در نمایشگاه استانبول پلاست کلید خورده است.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران