ثبت رکورد بی‌نظیر تولید اتیلن در بزرگترین تامین کننده خوراک مجتمع های پتروشیمی

با توجه به فروکش کردن تعمیرات اساسی پالایشگاه های پارس جنوبی و تولید پالایشگاه ها با پیک بالای مصرف برای فصل زمستان پیش بینی می‌شود تولید اتیلن در پتروشیمی کاویان برای نخستین بار از مرز دو میلیون تن عبور کند که یک رکورد بی‌نظیر در بزرگترین تامین کننده خوراک مجتمع های پتروشیمی خواهد بود.

برای نخستین بار، با به پایان رسیدن دوره سهمیه بندی خوراک اتان، در هشت ماهه نخست امسال تولید اتیلن به عنوان خوراک مجتمع‌های پتروشیمی مسیر خط اتیلن غرب بالغ بر 420 هزار تن افزایش یافته است.

با توسعه پارس جنوبی و افزایش ظرفیت تولید اتان، دوره سهمیه بندی این خوراک استراتژیک مورد نیاز صنایع پتروشیمی هم در عسلویه به پایان رسیده است.

بر این اساس افزایش عرضه خوراک اتان به پتروشیمی کاویان منجر به ثبت یک رکورد جدید برای چندمین بار متوالی از ابتدای سال جاری تاکنون در تولید محصول کلیدی اتیلن شده است.

در طول هشت ماهه نخست امسال، نسبت تولید به ظرفیت نصب شده در پتروشیمی کاویان به رقم بی سابقه 76 درصد رسیده که حدود 26 درصد بیش از متوسط هشت ماهه نخست پارسال است.

در این مدت حدود یک میلیون و 213 هزار تن اتیلن در پتروشیمی کاویان تولید شده که بالغ بر 420 هزار تن بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

علاوه بر این، آبان ماه امسال نسبت تولید به ظرفیت نصب شده در این غول اولفینی ایران و جهان به 87 درصد رسیده و عملا میزان ظرفیت تولیدی داخلی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به نصف کاهش یافته است.

در این بین با توجه به فروکش کردن تعمیرات اساسی پالایشگاه های پارس جنوبی و تولید پالایشگاه ها با پیک بالای مصرف برای فصل زمستان پیش بینی می‌شود تولید اتیلن در پتروشیمی کاویان برای نخستین بار از مرز دو میلیون تن عبور کند که یک رکورد بی‌نظیر در بزرگترین تامین کننده خوراک مجتمع های پتروشیمی مسیر خط لوله اتیلن غرب شامل پتروشیمی کردستان، مهاباد، لرستان، پلیمر کرمانشاه و ... خواهد بود.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران