نامه یکی از تشکل های صنعت پلاستیک به دادستان تهران؛

افزایش چند برابری قیمت‌ها در بازار پلاستیک ناشی از سقوط ارزش پول ملی کشور است نه گران فروشی

در نامه ای که یک تشکل به دادستان تهران در خصوص دستگیری های اخیر برخی فعالان صنایع پلاستیک فرستاده شده گفته شده است که، به دلیل سقوط ارزش پول ملی، قیمت کالاها بین حدود ۳ تا ۴ برابر افزایش داشته است که این موضوع متاثر از سقوط ارزش پول ملی است به عبارت دیگر گرانی و سقوط ارزش پول ملی کشور با گران فروشی فرق دارد.

رونوشت نامه ای به دست پپنا رسیده که محتوای آن ارسال نامه یک تشکل به دادستان تهران است. متن کامل نامه را در ادامه می خوانید. موضوع نامه مربوط به دستگیری های اخیر برخی فعالان صنایع پلاستیک است:

 لازم به توضیح است: براساس اطلاعات دریافتی پرونده اکثر دستگیرشدگان صنعت پلاستیک از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی تحویل مقامات قضایی شده است و به زودی دادگاه آنان برگزار می شود

 متن نامه:

احتراما عنایت دارید عده ای از تولیدکنندگان، تجار و خریداران و فروشندگان مواد اولیه پلاستیک (پتروشیمی) توسط داستانی، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شده اند. این موضوع علاوه بر نگرانی بین خانواده های افراد موجبات ناامنی، بی ثباتی، و دلهره بین کلیه تولیدکنندگان تجار و بازرگانان مرتبط با صنعت پلاستیک را فراهم نموده و صنعت و صنف بیمار پلاستیک را به طور کلی در معرض ضایع شدن و از بین رفتن قرار داده است.

ترس و نگرانی باعث شده که در بازار پلاستیک نه کسی خرید می کند و نه فروش نه به فکر صنعت است و نه به فکر تولید.

ضعف و سستی سرتاسر تولید و تجارت را در این صنعت فرا گرفته است. نرخ و قیمت ها هم به جای پایین آمدن بالا می رود. عنایت دارید که تولید و صنعت در این قسمت تعطیل بوده و باقیمانده ۵۰ درصد نیز با اینگونه اقدامات رو به تعطیلی و ضایع شدن است.

خروج سرمایه از این صنعت کاملا مشهود است. صنف و صنعت با این وسعت که ده ها هزار نفر و خانواده را تحت پوشش قرار داده است با اینگونه اقدامات در معرض نابودی کامل است و طبیعی است که بیکاری ده ها هزار نفر در کشور معضل و سربار دیگری است برای دولت.

 این ... فقط و فقط این درخواست را جهت صلاح صنعت و کشور مطرح می کندو لاغیر.

حضرت عالی اطلاع دارید به دلیل سقوط ارزش پول ملی، قیمت کالاها بین حدود ۳ تا ۴ برابر افزایش داشته است که این موضوع متاثر از سقوط ارزش پول ملی است به عبارت دیگر ملاحظه می کنید گرانی و سقوط ارزش پول ملی کشور با گران فروشی فرق دارد. از حضرت عالی تقاضا دارد به هر طریقی صلاح می دانیدچاره اندیشی بفرمایید و دستور بفرمایید پرونده افراد دستگیر شده که عمدتا افراد آبرومند زحمت کش و فعال در تولید و تجارت هستند در جوی آرام با لحاظ نمودن سقوط ارزش پول ملی و اختلاف بین گران فروشی با سقوط ارزش پول ملی مورد رسیدگی قرار گیرد و به غائله این پرونده خاتمه داده شود.

اگر چنانچه قصوری از ناحیه قلیلی صورت گرفته با ملاحظات فوق که عرض شد و با رافت اسلامی و لطف و مرحمت جنابعالی همگی به آغوش خانواده و کسب و کارشان برگردند.

امید است اقدامات بجا مدبرانه و شایسته حضرتعالی موجب ثبات بازگشت آرامش در بین تولیدکنندگان و تجار محترم در صنف و صنعت پلاستیک قرار گرفته و از تعطیلی کامل باقی مانده کارخانجات و بیکاری عده کثیری از افراد جامعه که فعالین این صنف و صنعد بزرگ هستند و همچنین از خروج کامل سرمایه های باقیمانده از این صنعت و تجار مرتبط در آن جلوکیری به عمل آید.

از خداوند بزرگ توفیق روزافزون جهت حضرت عالی و خانواده محترم آرزومندیم.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران