معاملات پلی پروپیلن ها با رقابت قیمتی بالا / تشدید بحران در این گروه کالایی

بار دیگر گروه پلی پروپیلن های نساجی با بحران روبرو شده اند و هنوز اقدام مناسبی برای کنترل بازار این محصول انجام نشده است. انتظار می رود بورس کالای ایران و سایر نهاد های لازم تمامی تلاش خود را در جهت کنترل بازار این محصول به کار گیرند.

هفته ها است که گروه پلی پروپیلن های نساجی با رقابت قیمتی بسیار بالایی معامله می شود و متاسفانه اقدام مشخص و مناسبی در جهت کنترل بازار این محصول انجام نشده است و این موضوع به تشدید بحران دامن زده است و تا حدی که در هفته دوم دی ماه رقابت های قیمتی برای گریدهای با MFR6 این گروه به بالای 20 درصد رسیده است و با توجه به کاربرد زیاد این محصولات در صنایع بسته بندی و مصرف بالای آن ها اوضاع را برای مصرف کنندگان این محصولات سخت خواهد کرد. همانطور که پیشتر اشاره شد بیشترین رقابت قیمتی برای گرید 060 پتروشیمی پلی نار و به میزان 26 درصد بوده است و پس از آن گرید های 510L پتروشیمی های جم و نویدزرشیمی قرار داشتند که دارای کاربرد و موارد مصرف مشابه ای با گرید 060 پلی نار هستند و این دو گرید به ترتیب 25 و 24 درصد رقابت قیمتی را تجربه کرد که بسیار شدید می باشد.

البته اوضاع برای گرید های با MFR  بالای این گروه هم چندان مناسب نبوده و برای این گریدها هم رقابت قیمتی بین 10 تا 12 درصد صورت پذیرفته است که بسیار زیاد است و انتظار می رود بورس کالای ایران و سایر نهاد های لازم تمامی تلاش خود را در جهت کنترل بازار این محصول به کار گیرند. افزایش عرضه ها در صورت امکان و کنترل طرف تقاضا با ایجاد محدودیت برای ثبت سفارش و یا اعمال سهمیه ماهانه بهین یاب هر مشتری به عنوان سقف ثبت سفارش می تواند از اقدامات موثری در جهت کنترل بازار این محصول باشد.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران