تدوین طرح ۱۰ ماده ای برای حل معضلات صنایع پایین دستی

رئيس هیات مدیره انجمن ملی گفت: در این جلسه درخصوص طرح ۱۰ ماده‌ای پیشنهادی اتاق بازرگانی بحث شد، همچنین گزارشی از مشکلات صنعت پلیمر داده شد. و به درخواست آقای مقیمی برای پیگیری‌های بیشتر و همچنین مطرح کردن بحث رگولاتوری، جلسه دیگری ظرف ۱۰ روز آینده تشکیل خواهد شد.

عصر روز گذشته فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت میزبان نمایندگان انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران بود. در این جلسه اعضای انجمن‌های تخصصی مانند انجمن مستبرچ و کامپاند ایران، انجمن نساجی، انجمن سازندگان قطعات خودرو و... نیز حضور داشتند. از انجمن ملی نیز، بیوک صحاف امین، محسن صفایی، سعید ترکمان، عباسعلی متوسلیان و علی لشگری و محمد عرب در جلسه حاضر بودند.

در خصوص این جلسه، بیوک صحاف امین، رئيس هیات مدیره انجمن ملی گفت: امروز در رابطه با طرح ۱۰ ماده‌ای پیشنهادی اتاق بازرگانی بحث شد. این طرح راهکارهای حمایتی از صنایع تکمیلی را پیشنهاد داده که حدود دو ساعت در این باره با دکتر مقیمی بحث شد. آقای مقیمی در جریان جزئیات این طرح قرار گرفت و همچنین گزارشی از مشکلات صنعت پلیمر را استماع کرد. آقای مقیمی درخواست کردند برای پیگیری‌های بیشتر و همچنین مطرح کردن بحث رگولاتوری، جلسه دیگری ظرف ۱۰ روز آینده داشته باشیم.

رئيس هیات مدیره انجمن ملی در ادامه گفت: قرار است در جلسه بعدی، بحث کاربردی‌تری در خصوص طرح اتاق و موضوع رگولاتوری داشته باشیم. آقای مقیمی نیز پیگیر نظر ما خواهند بود و امیدواریم که دکتر مقیمی بتواند بعد از این جلسات، نظر مساعد وزیرصمت را در قبال صحبت‌های ما اخذ نماید.

صحاف امین در ادامه افزود: جمع بندی من و سایر نمایندگان انجمن ملی که در جلسه حضور داشتند این بود که این جلسه خروجی مثبتی خواهد داشت. آقای مقیمی شخصیتی دلسوز و مستعدی به نظر می‌آمد که قصد کمک به صنایع پایین دستی کشور را دارد. امیدوارم که جلسات بعدی ثمره خوبی برای صنعت کشور به همراه داشته باشد.

وی در پایان در خصوص طرح ۱۰ ماده‌ای اتاق بازرگانی توضیح داد: طرحی برای حل معضلات صنایع پایین دستی به همت اتاق بازرگانی تدوین شده که این طرح شامل همه صنایع پایین دستی کشور می‌شود. بخشی از این طرح نیز در خصوص صنعت پلاستیک است. این طرح در ۱۰ ماده و بیش از ۱۵۰ صفحه تجمیع شده است که کارشناسان مختلفی بر آن نظر داشته اند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران