اتفاقی مهم در مساله تامین مواد اولیه؛

بررسی وضعیت کف عرضه پتروشیمی ها

روز گذشته انجمن ملی با برگزاری جلسه ای با حضور معاون وزیر صمت و برخی دیگر از چهره های بخش دولتی و خصوصی، به بررسی مساله «رعایت کف عرضه از سوی پتروشیمی‌ها» پرداختند.

عصر روز گذشته انجمن ملی طی جلسه ای با معاون وزیر صمت، رئيس و نمایندگان انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی، رئيس دفتر توسعه صنایع تکمیلی، نمایندگان سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، نمایندگانی از وزارت صمت، مدیر عامل پتروشیمی شازند و... به بررسی وضعیت کف عرضه پتروشیمی ها پرداختند.

 بیوک صحاف امین، رئيس انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمرایران که در همین خصوص توضیح داد: بیشتر بحث‌های امروز مربوط به مساله «رعایت کف عرضه از سوی پتروشیمی‌ها» بود. در این جلسه به حضار گزارش‌هایی ارائه شد که نشان می‌داد در برخی گریدها، کف عرضه در هفته‌های گذشته رعایت نمی‌شود.

 وی در ادامه گفت: این عدم رعایت کف عرضه‌ها، سبب تشدید رقابت و در پی آن، گرانی شدید مواد اولیه در بسیاری از گریدها در بازار شده است.

 جلسات منظم برای رصد و کنترل کف عرضه هر پتروشیمی

رئیس انجمن ملی با اشاره به این که مستندات مهمی در خصوص عدم رعایت کف عرضه ها به حضار ارائه کردیم، عنوان کرد: مقرر شد که با همکاری انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در محل پتروشیمی‌هایی که از عرضه کننده های اصلی مواد هستند، جلساتی تشکیل شود تا کف تولید هر کدام از پتروشیمی‌ها برای تعیین کف عرضه هر پتروشیمی مشخص شود.

صحاف امین همچنین تاکید کرد: طبق مصوبه امروز، اگر هر یک از پتروشیمی ها نتواند به هردلیلی سهم خود را عرضه کند، انجمن صنفی کارفرمایی، از طریق سایر پتروشیمی ها، این سهم را جایگزین می‌نماید.

وی در پایان گفت: به همین خاطر قرار شد که به طور هفتگی این موضوع پیگیری شده و جلسات منظمی تشکیل شود تا به این وسیله عرضه ها کنترل شود. هفته آینده نیز قرار است در مورد پلی پروپلین‌های نساجی و شیمیایی جلساتی برگزار گردد. نمایندگان انجمن ملی نیز در همه این جلسات حضور خواهند داشت تا بتوانند دغدغه تولیدکنندگان را پیگیری نمایند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران