پتروشیمی پارس در صدر جدول پرفروش ترین پتروشیمی از نگاه فروش 10 ماهه

بررسی روند فروش 10ماهه شرکت‌های پتروشیمی نشان می‌دهد که پتروشیمی پارس با فروش بیش از 7 هزار میلیارد تومان در صدر پرفروش ترین پتروشیمی قرار دارد و در فروش ماهانه دی‌ماه پتروشیمی مارون با 938 میلیارد تومان فروش، از پتروشیمی پارس سبقت گرفت و جز پرفروش‌ترین پتروشیمی شد.

بررسی روند فروش 10 ماهه و دی‌ماه شرکت‌های پتروشیمی نشان می‌دهد در صدر پرفروش ترین شرکت‌های پتروشیمی در دی‌ماه 97، مارون، پارس و شاراک قرار دارند. منواتیلن گلایوکول، اتیلن و پلی اتیلن سنگین را می‌توان جز محصولات اصلی پتروشیمی مارون در فروش دانست. البته باید در نظر داشت به دلیل تنوع محصولات مارون، فروش شرکت با تراکم متفاوت به محصولات متفاوت آن بسته می‌باشد که یکی از دلایل اصلی برتری این شرکت در فروش، تنوع محصولات می‌باشد.

علاوه بر بحث فروش ماهانه، بررسی فروش 10 ماهه شرکت‌های پتروشیمی نشان می‌دهد که به ترتیب پتروشیمی پارس، زاگرس و مارون در صدر پروفروش ترین‌های پتروشیمی قرار دارند.

شرکت پتروشیمی پارس جزء شرکت‌های فعال در زمینه تولید گاز اتان ، پروپان ، بوتان ، پنتان پلاس ، استایرن منومر ، اتیل بنزن و تولوئن در کشور، با ظرفیت اسمی 4.495 هزار تن در سال در رده اول این صنعت و شرکت پتروشیمی در جهان می‌باشد. کلیه محصولات ر پارس در داخل ایران از طریق بازار بورس کالا و نیز از طریق بازار خارج از بورس کالا (عقد قراردادهای بلند مدت با کلیه شرکتهای پتروشیمی واقع در مناطق ویژه اقتصادی و انرژی) به فروش می‌رسد. فروش‌های صادراتی شرکت، با توجه به نیازهای بازار جهانی و از طریق شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس به عنوان کارگزار فروش محصولات پروپان و بوتان و شرکت ناوک آسیا کیش به عنوان کارگزار فروش محصول استایرن منومر تولیدی صادر می‌گردد. بازار اصلی فروش‌های شرکت شامل بازار داخل ایران و سایر تولید کنندگان صنایع پایین دستی واقع در کشورهای خارجی از قبیل امارات، چین، عمان، سنگاپور و سایر کشورها می باشد. به نظر می‌رسد با توجه به مقاصد صادراتی شرکت و فروش در بازار داخل، شرایط تحریمی اثرات کمی را بر روند فروش این شرکت داشته باشد. بنابراین می‌توان به روند فروش پتروشیمی پارس همچنان خوش بین بود.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران