مدیر ‌عامل توسعه خوشه پلاستیک اصفهان مطرح کرد؛

مخالفت برخی شرکت‌های پتروشیمی‌ با طرح افزایش توانایی خرید واحدهای خرد

مدیر ‌عامل توسعه خوشه پلاستیک اصفهان از ارائه طرحی جهت عرضه مواد اولیه در بورس و افزایش توانایی خرید واحدهای خرد در مجلس خبر داد و گفت که برخی شرکت‌های پتروشیمی برای حفظ منافعشان با این طرح مخالفت کردند.

محسن فروغی در نشست خبری و آئین گشایش یازدهمین نمایشگاه تخصصی دوسالانه اصفهان پلاست، در خصوص صنعت پلاستیک و پلیمر، اظهار کرد: اقتصاد کشور و ناهماهنگی در لایه‌های دولت مشکلاتی را برای صنعت پلاستیک و لاستیک به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم نمایشگاه به طور واحد رشد کند، تصریح کرد: برخی خودخواهی‌ها و عوض شدن مدیران موجب تغییر تصمیم گیری‌ها می‌شود. نمایشگاه باید با حمایت دولت به مالکان نمایشگاه همچون بخش خصوصی واگذار شده و در شهرها نیز نمایشگاه‌های تخصصی طبق الگوی تعریف شده برگزار شود.

عامل توسعه خوشه پلاستیک اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه دو کارکرد ارتقا و بازاریابی دارد، ادامه داد: سایر صنعتگران توانستند از نمایشگاه الگوبرداری کنند و در نتیجه نمایشگاه در ارتقا حوزه کاری تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات صنعت پلیمرو پلاستیک ساختاری و در طول زمان به وجود آمده است، ادامه داد: دشواری‌های کلی در اقتصاد، صنعت، تولید، تأمین و بازار وجود دارد، همچنین صادرات افت کرده و مشکلات عام، هزینه و نبود تکنولوژی جدید از جمله مسائل این صنعت است و برگزاری نمایشگاه دریچه‌ای برای توسعه است.

فروغی با اشاره به اینکه بازار سیاه با وجود رانت ایجاد می‌شود، افزود: با تصمیمات غیرکارشناسی در خصوص قیمت گذاری در شرکت صنایع ملی پتروشیمی‌این نوسانات به وجود می‌آید. بازار مواد اولیه پتروشیمی، بازار جذاب دلالی، خرید رانتی و فروش آزاد است و دلالان از این سیستم ارتزاق می‌کنند و قدرتمند هستند.

وی با بیان اینکه نظام اقتصادی بیمار است و در صورت عدم درمان سیستم اقتصادی، مشکلات پا برجا خواهد بود، تصریح کرد: طرحی در مجلس در جهت عرضه مواد اولیه در بورس و افزایش توانایی خرید واحدهای خرد مطرح شد که با مخالفت برخی شرکت‌های پتروشیمی‌در جهت حفظ منفعت شان روبه رو شد.

به تازپی پیمان فروهر دبیر انجمن‌ تولیدکنندگان آب معدنی و آشامیدنی گفته است از وزارت صنعت انتظار دارد تا در سال آتی تولیدکنندگان نهایی این صنعت به جای پریفرم‌سازان مواد اولیه را دریافت کنند تا از هر هرج و مرج سال ۹۷ در بازار مواد اولیه تکرار نشود.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران