تشکیل جلسه هم اندیشی وزارت صمت و انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر

شب گذشته، معاونت وزارت صنعت،معدن و تجارت با تشکیل جلسه هم‌اندیشی از تشکل‌های تخصصی ازجمله انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، میزبانی کرد.

شب گذشته (سه‌شنبه ۷ اسفند) انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران با دعوت آقای مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جلسه مشترک با نعمت زاده، وزیر سابق وزارت صمت، انجمن‌ صنفی کارفرمایی پتروشیمی، تشکل‌های تخصصی در صنعت پلاستیک، صنعت فولاد و... حاضر شد.

بیوک صحاف امین، رئيس هیات مدیره انجمن ملی در خصوص این جلسه گفت: ابتدا صحبت‌ها در خصوص پیش‌بینی ارزآوری پتروشیمی‌ها و صنایع تکمیلی در سال ۹۸ بود و وزارت صنعت به جمع‌بندی اظهارات حاضران برای پیش‌بینی و تهیه دورنمای ارزآوری صنایع بالادست و تکمیلی پرداخت.

 سپس بحث‌ و بررسی در مورد کف عرضه های پتروشیمی‌ها صورت گرفت که آقای مقیمی طی گزارشی نشان داد کف عرضه ها رعایت نشده و موجب گرانی محصولات نهایی شده است. این گزارش به صورت PowerPoint از سوی معاون وزیر تهیه شده بود و در جلسه نمایش داده شد.

سپس گزارشی از سال ۹۶ و ۹۷ پلی پروپیلن‌های نساجی و شیمیایی از سوی انجمن ملی در جلسه مشروح شد. این گزارش، جدول مفصلی از عرضه‌ها و رقابت‌های هفتگی گرید‌های پلی‌پروپیلین نساجی و شیمیایی بود که نشان می‌داد وقتی از بحران این  گریدها صحبت می‌شود دقیقا چه معنایی دارد. این گزارش با استقبال حاضران مواجه شد و توجهات بسیاری را به خود جلب کرد چرا که همه انتقادهای صنایع تکمیلی در مورد این دو نوع محصول پتروشیمی‌ها را به صورت مستند نشان می‌داد.

با توجه به اطلاعاتی که در این گزارش ارائه شد از انجمن خواسته شد در مورد سایر گریدها نیز چنین گزارشاتی استخراج و تنظیم نماید. همچنین مقرر شد انجمن ملی راهکارهایی را برای حل و فصل مشکلات عرضه ها پیشنهاد نماید.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران