ساخت اولین طرح تولید هگزان در صنعت پتروشیمی کشور توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی

مدیرعامل شرکت پژوهش و فن آوری پتروشیمی از پروژه ساخت اولین طرح تولید هگزان در صنعت پتروشیمی کشور توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی خبر داد و گفت: هگزان که یکی از گلوگاه های بسیار مهم شرکتهای پتروشیمی و واحدهای پلی اتیلن و پنتان است.

«علی پژوهان» با بیان اینکه از مجموعه های متعددی را در کاتالیست سازها بازدید کردم و مجموعه اسپک و اکسیر نوین فرآِیند در حوزه  نرم افزار و سخت افزار کارهای زیادی را انجام دادند و پتانسیل خوبی داشته و همراهی مجموعه های مختلف می تواند در موفقیت و جهاینی شدن تولیدات کمک کند، گفت: در شرایط فعلی برخی موارد مواد شیمیایی هم در دسته کاتالیست ها قرار می گیرند ولی به طور کلی حدود یک میلیارد دلار در حوزه کاتالیست و مواد شیمیایی در کشور گردش مالی داریم.


مدیرعامل شرکت پژوهش و فن آوری پتروشیمی با اعلام اینکه در حال حاضر یکی از گلوگاه های شرکتهای پتروشیمی بحث کاتالیست است، تصریح کرد: هر لایسنسوری که ببینید یا کاتالیست می سازد یا با یک کاتالیست ساز با او همکاری می کند، در بخش طراحی و ساخت پلنت ها هم کار ری اکشن است. 

این مقام مسئول، افزود: مجموعه اکسیر نوین فرآیند روی کاتالیست خیلی خوب کار کرده و هم اکنون روی دانش فنی فرآیندهایی مثل تولید استایرن منومر و هگزان که یکی از گلوگاه های بسیار مهم شرکتهای پتروشیمی و واحدهای پلی اتیلن و پنتان است. این پروژه استارت خورده و درصد پیشرفت قابل توجهی دارد و امیدواریم در آینده نه چندان دور در این دو مورد هم به خود کفایی برسیم.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران