بیشترین ارزش صادرات ایران به عراق مربوط به گروه محصولات و مصنوعات پلاستیکی است

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار کرد: بیشترین ارزش صادرات ایران به عراق مربوط به گروه محصولات و مصنوعات پلاستیکی است و روند روبه رشد تقاضا در عراق برای تولیدات این بخش نشانگر مستعد بودن بازار عراق جهت تولید و تجارت کالاهای مورد اشاره است.

"ناصر بهزاد" رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق در بازدید از پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک عراق گفت: بیشترین ارزش صادرات ایران به عراق مربوط به گروه محصولات و مصنوعات پلاستیکی است و روند روبه رشد تقاضا در عراق برای تولیدات این بخش نشانگر مستعد بودن بازار عراق جهت تولید و تجارت کالاهای مورد اشاره است.
وی اظهار داشت: تمرکز برای توسعه محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی و افزایش سطح بازارهای هدف بویژه در عراق می باید با اولویت دنبال شود چون می تواند ضمن تکمیل زنجیره ارزش افزوده موجب استفاده از ظرفیت های خالی صنعت داخل برای رونق تولید باشد.
رایزن بازرگانی ایران در عراق همچنین استفاده از روش های متناسب در عراق برای پایدارسازی محصولات زیرگروه صنعت پلاستیک و چاپ و بسته بندی را مهم ارزیابی کرد و افزود: ایجاد کارگاه های تزریق پلاستیک، احیا خطوط تولید، مدیریت برندینگ و... در کنار ایجاد وابستگی بازار هدف به تولیدات متنوع پلاستیکی از جمله محورهایی است که موجب ارتقا تجارت با عراق خواهد شد.


بهزاد رقابت جدی سایر کشورها بویژه چین و آغاز تغییر الگوی حضور آنها در عراق را متذکر شد و بیان کرد: استفاده و بکارگیری تکنولوژی سبک و آسان و طراحی خطوط بسته بندی و فروش ماشین آلات نیمه صنعتی و صنعتی توام با آموزش های مرحله ای مشترک با عراق بعنوان بخشی از طرح کلان عراق در توجه به تولید محلی در حال انجام است که می تواند بعنوان یک راهبردی جدی توسط شرکت های ایرانی مورد توجه باشد.
رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به رشد مثبت پیش بینی شده در تولید ناخالص داخلی عراق و روند روبه ثبات این کشور ابراز امیدواری کرد که تسهیل مسیر تجارت، بهره گیری از سیاست های همگن تولید، اصلاح نظام مالی در حمایت از واحدهای صادرات گرا سه عامل مهم مورد نیاز بخش خصوصی ایران است که می تواند افزایش تجارت محصولات پلاستیکی با عراق را در یک برنامه میان مدت حداقل به دو برابر وضع موجود افزایش دهد.
نمایشگاه بین المللی صنایع پلاستیک و غذایی عراق روز دوشنبه با حضور پاویون ایران و مشارکت ۴۰ شرکت ایرانی آغاز بکار کرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران