«جم‌‌پیلن» گران‌ترین سهم در عرضه اولیه بازار سهام در سال ۹۸

دومین عرضه اولیه امسال با ورود ۱۰درصدی سهام شرکت پلی پروپیلن جم در بورس تهران انجام شد. این عرضه شامل ۲۰۰ میلیون سهم «جم پیلن» با دامنه قیمت ۲هزار و۱۰۰ تا ۲هزار و ۲۵۰ تومانی هر سهم بود که هر فرد حقیقی و حقوقی ۵۰۰ سهم، سهمیه داشت.به این ترتیب «جم‌‌پیلن»، عنوان گران‌ترین سهم در عرضه اولیه بازار سهام در سال ۹۸را به خود اختصاص داد.

عرضه روز گذشته شامل ۲۰۰ میلیون سهم «جم پیلن» با دامنه قیمت ۲هزار و۱۰۰ تا ۲هزار و ۲۵۰ تومانی هر سهم بود که هر فرد حقیقی و حقوقی ۵۰۰ سهم، سهمیه داشت. به این ترتیب بعد از تمدید ۳۰ دقیقه‌ای زمان سفارش خرید، هر سهم آن با ۲ هزار و ۲۵۰ تومان کشف قیمت شد و به هر کد معاملاتی حداکثر ۴۴۶ سهم با نقدینگی حدود یک میلیون تومانی اختصاص پیدا کرد. این در حالی است که «جم پیلن» به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در دوم تیرماه، فردا چهارشنبه متوقف خواهد شد.

در این راستا روز گذشته نشست خبری عرضه اولیه «جم پیلن» با حضور مدیران شرکت بورس تهران و اعضای هیات مدیره شرکت برگزار شد. در این مراسم مجید نوروزی، معاون ناشران و اعضای بورس تهران درخصوص عرضه اولیه این سهام در بورس تهران گفت: ارزش بورس تهران ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است که با عرضه «جم پیلن» معادل ۴۵ هزار میلیارد به ارزش این بازار افزوده خواهد شد.

در ادامه این نشست نیز بهمن بهزادی مدیرعامل «جم پیلن» با اشاره به سودآوری شرکت در سال ۹۷، گفت: سود محقق شده شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۷ معادل ۳۲۵ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۴گرید تولید که حدود ۹۸درصد آن در بازار داخل به دلیل نیاز از طریق بورس کالا عرضه می‌شود. فروش خارجی محصولات نیز براساس مناقصه عمومی است که مشتریان باید قبل از ورود اعتبار سنجی شوند.

وی از تولید گرید انحصاری RPX۱۲۰L در سال گذشته، اخذ مجوز و عرضه آزمایشی به مشتریان خبر داد و گفت: این گرید قبل از این به طریق واردات تامین می‌شد، اما اکنون در دستور کار تولید طی سال جاری قرار دارد. بهزادی در ادامه به میزان تولید، فروش و صادرات شرکت اشاره کرد و افزود: تولید گرید لوله نیز در برنامه سال ۹۸ گنجانده شده است. پیش‌بینی می‌شود تولید شرکت تا پایان سال مالی به بیش از ۲۷۰ هزار تن برسد. به گفته بهزادی، با تمرکز بر فروش داخلی توانستیم میزان ۲۲۵ هزارتن تولید را در سال گذشته ثبت کنیم که از این میزان حدود ۶ هزارتن مربوط به صادرات بوده است.

بهزادی ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، عراق و ترکیه را از جمله مهم‌ترین مقاصد صادراتی عنوان کرد و گفت: صادرات سال گذشته ۱۳ میلیون دلاربوده است که از این میزان ۳میلیون دلار صرف خرید مواد اولیه و مصارف داخلی شرکت شده و ۱۰ میلیون دلار آن نیز به سامانه نیما واریز شده است.

مدیرعامل «جم‌پیلن» درخصوص تاثیر تحریم‌ها بر عملکرد شرکت نیز گفت: باور داریم اگر منسجم کار کنیم تحریم‌ها خیلی اثرگذار نیست. تجربه دوران گذشته تحریم‌ها سبب شده تا در این دوران به راحتی از شرایط بحرانی عبور کنیم.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران