طرح متانول کاوه به عنوان بزرگترین تولیدکننده متانول جهان با ویژگی‌های خاص در آستانه بهره‌برداری

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طرح متانول کاوه به عنوان بزرگترین تولیدکننده متانول جهان با ویژگی‌های خاص و با سرمایه بخش خصوصی ساخته شده است که به عنوان یک دستاورد ملی در سال رونق تولید، روزانه هفت هزار تن متانول تولید خواهد کرد.

بهزاد محمدی در بازدید از آخرین مراحل آماده‌سازی طرح پتروشیمی متانول کاوه بیان کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی و از افتخارات ملی است که در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی افزود: طرح متانول کاوه به عنوان بزرگترین تولیدکننده متانول جهان با ویژگی‌های خاص و با سرمایه بخش خصوصی ساخته شده است که به عنوان یک دستاورد ملی در سال رونق تولید، روزانه هفت هزار تن متانول تولید خواهد کرد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این طرح بزرگ در صورت تکمیل زنجیره تولید ارزش افزوده مطلوبتری دارد اضافه کرد: توسعه صنایع پایین دستی در کنار این مجتمع تاب‌آوری پتروشیمی کاوه را افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: حضور بزرگترین تولید کننده متانول دنیا در ایران نشان‌دهنده وجود قابلیت‌های فراوان در کشور است و باید از نیروهای انسانی متخصص و دانش روز جهان برای توسعه این صنعت استفاده کرد.

محمدی ادامه داد: اتحاد و همگرایی میان شرکت‌های ایرانی تولید کننده متانول می‌تواند بسیار سازنده و تاثیرگذار باشد و به نوعی تعیین کننده قیمت فروش متانول در بازار نیز باشند.

وی با اشاره به قابلیت‌های شرکت پژوهش و فناوری برای همکاری با شرکت‌های پتروشیمی گفت: شرکت‌های تولید کننده متانول می‌توانند از دانش فنی در حال توسعه تولید پروپیلن از متانول شرکت پژوهش وفناوری برای تکمیل رنجیره و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر در پایین دست متانول استفاده کنند.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی حمایت می‌کند و زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم خواهد کرد که امید است سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی منجر به شتاب در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان شود.

در جریان این بازدید مدیران پتروشیمی کاوه نیز هدف گذاری‌ها و برنامه‌های خود را در راستای تکمیل زنجیره و توسعه صنایع پایین دستی با هدف کاهش خام فروشی بیان کردند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران