هزینه 45 میلیارد دلاری برای ساخت پروژه بزرگ پالایشگاهی و پتروشیمی هند

وزیر نفت هند از ساخت پروژه بزرگ پتروشیمی هند توسط شرکت آرامکوی عربستان و شرکت ملی نفت ابوظبی خبر داد و گفت: این پروژه هزینه‌ای بیش از ۴۵ میلیارد دلار در بر خواهد داشت.

وزیر نفت هند گفت پروژه بزرگ پالایشگاهی و پتروشیمی هند که توسط شرکت آرامکوی عربستان و شرکت ملی نفت ابوظبی ساخته می شود، هزینه ای بیش از ۴۵ میلیارد دلاری که در ابتدا تعیین شده بود، خواهد داشت .
این پروژه بزرگ ساحلی که ۱,۲ میلیون بشکه در روز تولید دارد، بخشی از طرح‌های هند برای ۷۷ درصد افزایش ظرفیت پالایشگاهی این کشور تا ۸.۸ میلیون بشکه در روز تا ۲۰۳۰ است. این پالایشگاه در شهر روها، در ۱۰۰ کیلومتری جنوب بمبئی ساخته می شود .
دارمندرا پرادهان در کنگره جهانی انرژی در ابوظبی گفت:« طرح اولیه حدود ۴۵ میلیارد دلار هزینه داشته ولی بیش از این خواهد بود». وی رقم دقیق را ذکر نکرد .
به گفته منابع، هند ماه گذشته پس از اعتراض کشاورزان و مجبور شدن به تغییر مکان این پالایشگاه، افزایش هزینه این طرح را بیش از ۳۶ درصد تخمین زد .
انتظار می‌رود این پروژه ۶۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

تولید کنندگان جهانی نفت برای ورود به هند و ایجاد یک بازار فروش ثابت برای تولیدشان با هم رقابت می کنند تا از تقاضای بالای بنزین و پتروشیمی این کشور جنوب آسیا سود ببرند .

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران