شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) در اطلاعیهای اعلام کرد: تمام متقاضیان دریافت خدمات پایه مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) هستند. از ۲۵ مهر ۹۸ پذیرش، ثبت و هرگونه اقدام بابت درخواستها با ارائه مستندات مبتنی بر ثبت و به روز رسانی اطلاعات در سامانه سجام انجام میپذیرد.
به نقل از شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) در اطلاعیهای اعلام کرد: تمام متقاضیان دریافت خدمات پایه مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) هستند. بنا بر مصوبه مورخ ۲۲ فروردین ۹۷ سازمان بورس و اوراق بهادار، کلیه متقاضیان دریافت خدمات پایه نظیر کد معاملاتی مکلفند نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه فوق اقدام کنند. همچنین کلیه اشخاص تحت نظارت (ناشران) ملزم به ثبت، تکمیل و به روزرسانی اطلاعات مشتریان در این سامانه هستند.
از ۲۵ مهر ۹۸ پذیرش، ثبت و هرگونه اقدام بابت درخواستها با ارائه مستندات مبتنی بر ثبت و به روز رسانی اطلاعات در سامانه سجام انجام میپذیرد. کلیه ناشران برای دریافت آخرین نسخه فرمها به بخش فرمهای شرکت در تارنمای شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.com مراجعه کنند.
سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر دادههای تایید شده خواهند بود.
بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت میشود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.
سهامداران میتوانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.