روز گذشته با حضور انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، نخستین جلسه تدوین استراتژی ملی صادرات در بخش محصولات پتروشیمی تشکیل شد.
سازمان توسعه تجارت و سازمان بین المللی تجارت تفاهمنامهای امضا کرده که طی آن با همراهی مشاوران خارجی به توسعه صادرات ایران پرداخته میشود. بحث اصلی نیز بررسی و بهبود استراتژیهای صادراتی ایران است.
شاخههای مختلفی مانند بخش توریسم، ict و... در این تفاهمنامه منظور شده که در بخش صنعت نیز کالاهای پتروشیمی (مواد اولیه و صنایع تکمیلی) و قطعات خودرو وجود دارد.
تیمی از بخش دولتی و بخش خصوصی تشکیل شده که چالشهای صادراتی بخش صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی شناسایی شود.
از انجمن ملی صنایع پلیمر ایران نیز برای حضور در این جلسات دعوت شده است که علیرضا ترک، دبیر کمیسیون آموزش انجمن در این همایش به نمایندگی از انجمن ملی حضور پیدا کرده بود.
«اریک بوشو » کارشناس ارشد بخش استراتژی صادراتی و اقتصادی مرکز تحقیقات بینالملل در این نشست که در سالن کنفرانس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران تشکیل گردید با اشاره به اینکه این مرکز با نگاه به توسعه بخش خصوصی و استراتژی صادرات در بیش از 50 کشور فرآیند تعیین استراتژی ایجاد کرده است، هدف از این نشست را توسعه صادرات محصولات پتروشیمی عنوان کرده و با اشاره به ظرفیت بالای تولید، کیفیت و منابع انسانی محصولات پتروشیمی علیرغم تحریمها گفت: آنچه کشور ایران را در این تولیدات متمایز کرده است نزدیکی ایران به بازارهای اصلی و دارا بودن پتانسیل رقابت و تنوع محصولات است که انتظار میرود با ایجاد منابع جدید سرمایهگذاری در صنعت پتروشیمی، طبق استانداردهای بینالمللی پیش رفته و برند سازی ایجاد گردد.
این نشست با هدف برگزاری جلسات متعدد دیگر در روزهای آینده جهت حصول اهداف توسعه ای صادرات ادامه خواهد داشت.
<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>
قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر