تصمیم جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تولید بیشتر PDH

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بر این اساس تصمیمی که گرفته‌ایم به این صورت است که برای واحدهای مختلف خوراک‌های ترکیبی را به کار ببریم که شامل اتان، بوتان و نفتا است و بیشتر پروپان را برای تولید PDH استفاده کنیم.

علی‌محمد بساق‌زاده مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، با اشاره به طراحی ۷ طرح جدید PDH(تولید پروپیلن از پروپان)‌گفت: با توجه به تولید پروپان در بندر ماهشهر از طریق پتروشیمی بندر امام و پالایش گاز بید بلند ۲ و طرح NGL 3200 سه طرح PDH در این منطقه تعریف شده که این طرح‌ها شامل سلمان فارسی، کوروش و سهند می‌شوند که طرح PDH سلمان فارسی بیشترین پیشرفت را در میان دیگر این طرح‌ها به میزان ۲۵ درصد دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: ۴ یا ۵ طرح دیگر PDH نیز در عسلویه تعریف شده که خوراک این واحدها نیز از پروپان تولیدی فازهای گازی پارس جنوبی تامین می‌شود.

وی ادامه داد:‌در گذشته محصول LPG که تولید می‌شد ترکیبی از پروپان و بوتان بود اما الان شرایط به گونه‌ای است که ما سعی می‌کنیم پروپان مورد نیاز واحدهای PDH را تامین کنیم. زیرا تقاضا برای این واحدها بسیار بیشتر از تولید LPG است.

به گفته بساق‌زاده، سیاست شرکت ملی صنایع پتروشیمی این است که بوتان واحدهای LPG بیشتر از پروپان باشند هر چند که بخش قابل توجهی از این بوتان برای تولید سه محصول مهم MTBE بوتادین و بوتن‌بان به کار گرفته می‌شود و سعی می‌کنیم که اتان مورد نیاز را در بخش الفین‌ها استفاده کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر این اساس تصمیمی که گرفته‌ایم به این صورت است که برای واحدهای مختلف خوراک‌های ترکیبی را به کار ببریم که شامل اتان، بوتان و نفتا است و بیشتر پروپان را برای تولید PDH استفاده کنیم.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران