برنامه وزارت صمت برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید از واحدهای پتروشیمی

وزیر صمت در خصوص تامین مواد اولیه گفت: از پارسال تاکنون نهضت خوبی برای تامین مواد اولیه ایجاد شده است و این نهضت با پتروشیمی و تولید‌کنندگان همکاری خوبی دارند اما باز بخشی از مواد اولیه وارداتی است که باید داخلی سازی شود. تامین مواد اولیه تولید را باید جدی گرفت.

رضا رحمانی، وزیر صمت، با اشاره به تامین مواد اولیه تولیدکنندگان از پتروشیمی داخلی، گفت: برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید از واحدهای پتروشیمی برنامه ای داریم و حتما آن را پیگیری می کنیم. مواد اولیه داخلی به دلیل وجود دلالان به قیمت بالایی به دست مصرف کننده می رسد، برای ساماندهی این موضوع، جلسات مختلفی برگزار شد و خوشبختانه هم اکنون این حوزه کنترل می شوند.

 

او بیان کرد: راه اندازی بورس به این منظور بوده که در تامین مواد اولیه از دلالی جلوگیری شود و محصولات به سهولت و قیمت مناسب به دست مصرف کننده که همان تولید کنندگان هستند، برسد. به شدت در این قضیه حساس هستیم و بدون اغماض با متخلفان برخورد می شود.

 

وزیر صمت: واحدهای تولیدی که در این صنعت پیشرفت بسیار چشمگیری دارند،  باید بتوانند نیاز داخل را تامین کنند و همچنین صادرات را توسعه دهند. هم اکنون محصولاتی داریم که بسیار در تراز محصولات دیگر در جهان هستند و چه بسا بسیار پایین تر از قیمت آنها به فروش می رسند و لازمه پیشرفت این است که در تامین مواد اولیه در داخل کشور دقت کافی و لازم را داشته باشیم.


رحمانی با اشاره به اولویت تامین مواد اولیه در پیشرفت کشور، افزود: برای افزایش تولید و تامین مواد اولیه باید باورمان را تغییر دهیم، باور کنیم که ایران در دنیا می تواند با کشورهای صاحب نام رقابت کند. اگر باور ایجاد شود، نیاز است که رفتار را هم تغییر دهیم.

 

او  تصریح کرد: از پارسال تاکنون نهضت خوبی برای تامین مواد اولیه ایجاد شده است و این نهضت با پتروشیمی و تولید کنندگان همکاری خوبی دارند اما باز بخشی از مواد اولیه وارداتی است که باید داخلی سازی شود. تامین مواد اولیه تولید را باید جدی گرفت.

 

وزیر صمت گفت: برخی از شرکت ها از نبود نقدینگی شکایت دارند که باید برای رفع این مشکل هم کاری کرد.

 

رحمانی افزود: باید بتوانیم امسال رونق تولید را افزایش دهیم و تمام دستگاه ها باید مکلف به رونق تولید شوند. امسال رشد قابل توجهی در رونق داشتیم اما هنوز به نقطه ایده آل  نرسیدیم.

 

وزیر صمت در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: لازمه رقابت در صنعت، حضور شرکت های دانش بنیان و دانشی شدن محصولات است.

 

او بیان کرد: باید بحث ساخت داخل و شرکت های دانش بنیان را  جدی گرفت. بدون دانش و توجه به شرکت دانش بنیان و استارتاپ نمی توانیم رشد کنیم.

 

رحمانی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان خوبی راه اندازی شده است و باید به دنبال توسعه آنها باشیم.

 

او گفت: شرکت های دانش بنیان یکی از راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی و سیاست کلان کشور و نظام هستند که باید در وزارت صمت از آنها حمایت شود.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران