واگذاری فناوری جدید آمریکا در صنعت پتروشیمی به یک شرکت چینی

شرکت آمریکایی مکدرموت اینترنشنال از قرارداد واگذاری فناوری خود به شرکت فورموسا کمیکالز ایندستریز نانگبو چین خبر داد.

به نقل از پایگاه اینترنتی پی آر نیوز وایر (PR Newswire)، شرکت آمریکایی مکدرموت اینترنشنال (McDermott International) به تازگی از قرارداد بزرگ واگذاری فناوری خود به شرکت فورموسا کمیکالز ایندستریز نانگبو (Formosa Chemicals Industries Ningbo) خبر داد.
قرارداد یادشده شامل لایسنس فناوری و خدمات مهندسی پایه برای یک واحد بازیابی آلفا متیل استایرن (alpha-methylstyrene) در نانگبو چین است. این واحد با ظرفیت 10 هزار تن در سال، از فناوری آلفا متیل استایرن موسوم به لامس (Lummus) که تحت لایسنس مشترک شرکت های ورسالیس (Versalis) و مکدرموت قرار دارد بهره می برد. فناوری جدید با هدف تولید محصولات شیمیایی ویژه (specialty chemicals) برای فروش در بازارهای خاص (niche market) به کار گرفته می شود.
لئون دو براین، معاون ارشد شاخه فناوری لامس شرکت مکدرموت، می گوید: قرارداد یادشده نخستین واگذاری لایسنس این فناوری آلفا متیل استایرن به شمار می رود. تجاری سازی این تکنولوژی نشان دهنده کارایی نوآوری پیوسته در فرآیندهای تولید مکدرموت است.
فناوری لامس راه حل هایی را برای افزایش قدرت رقابت پذیری در بازار به مشتریان ارائه می کند. با اضافه شدن این واحد بازیابی آلفا متیل استایرن، فورموسا قادر خواهد بود محصولات شیمیایی ویژه ای را با خلوص بی همتا (unmatched purity) بازیابی کند که نهایتا ضمن افزایش حاشیه سود عملیاتی، تاثیرات مخرب زیست محیطی را نیز کاهش می دهد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران