صدور نخستین مجوز ساخت یک واحد مینی «جی‌تی‌پی‌پی» در صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین از صدور نخستین مجوز ساخت یک واحد مینی «جی‌تی‌پی‌پی» در صنعت پتروشیمی در قالب فاز دوم توسعه پتروشیمی خراسان از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد.

محمود مخدومی از صدور نخستین مجوز ساخت یک واحد مینی «جی‌تی‌پی‌پی» در صنعت پتروشیمی در قالب فاز دوم توسعه پتروشیمی خراسان از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد و گفت: این طرح جدید دارای ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن محصولات پتروشیمیایی زنجیره متان است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با اعلام اینکه بر اساس برآوردهای اولیه برای ساخت این طرح به حدود 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز است، تصریح کرد: در این طرح هلدینگ پتروفرهنگ 20 درصد و تاپیکو 60 درصد سهم در اختیار دارد و مقرر شده است سهمی 20 درصدی هم برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به مذاکرات انجام گرفته برای واگذاری 20 درصد سهم تاپیکو به صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: این طرح با دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت ساخته خواهد شد.

مخدومی با اشاره به آغاز انجام مطالعات امکان‌پذیری فنی و اقتصادی اجرای این طرح جدید پتروشیمی، تاکید کرد: با انجام این مطالعات برنامه‌ریزی دقیق‌تر و جامع تری برای ساخت طرح انجام خواهد شد.

مدیرعامل تاپیکو درباره تامین آب مورد نیاز اجرای این طرح توسعه‌ای هم توضیح داد: واحد مینی «جی‌تی‌پی‌پی» پتروشیمی خراسان مشکل تامین آب ندارد و یکی از گزینه‌ها استفاده از پساب شهر بجنورد بوده است، اما منتظر نهایی شدن مطالعات اف‌اس هستیم و پس از انجام آن آب را تامین خواهیم کرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران