دلار از مرز مقاومتی ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان نیز گذشت

روز گذشته در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12550 تومان از مردم خریداری شد و به قیمت 12700 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد در حالی که دلار در بازار آزاد به رقم 12920 تومان نیز رسید.

در معاملات روز چهارشنبه، در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12550 تومان از مردم خریداری شد و به قیمت 12700 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به روز سه شنبه، گران تر شد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 13800 تومان از مردم خریداری و به قیمت 13950 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این در حالی است دلار در بازار آزاد به رقم 12920 تومان نیز رسید.

دنیای اقتصاد در این باره نوشت: نرخ حواله درهم دیروز معاملات را با جدیت آغاز کرد و ساعت 16 تا سطح 3 هزار و 550 تومان رشد کرد. به‌نظر می‌رسد یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر نرخ ارز در روزهای اخیر، رشد نرخ درهم امارات بوده است. از سوی دیگر بازیگران فنی بازار ارز همچنان معتقدند روند صعودی دلار در ماه اخیر به‌صورت پله‌ای بوده و این رشد در کنار اصلاح متناوب کوچک در برخی روزها منجر به پایداری بیشتر روند صعودی نرخ ارز شده است. حضور فعال‌تر بازارساز در روزهای آتی سناریوی دیگر برخی تحلیلگران برای آینده دلار است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران