رشد 31 درصدی واردات در قطب صادرات پتروشیمی ایران

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش 31 درصدی واردات جهت تکمیل فازها و سایر پتروشیمی‌ها‌ی منطقه خبر داد.

منطقه پارس جنوبی که بزرگترین میدان گازی جهان را در خود جای داده است، علاوه بر دارا بودن عنوان پایتخت انرژی ایران، قطب صادرات محصولات غیرنفتی، پتروشیمی به شمار می‌رود. صادرات غیرنفتی شامل محصولات پتروشیمی و میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی در 8 ماهه نخست امسال از نظر وزن رسدی 18 درصدی را به ثبت رسانده است.

صادرات محصولات مواد غیرنفتی از اداره کل گمرک پارس جنوبی با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا، روندی افزایشی دارد؛ بطوری که در طی هشت ماه سال 98 مقدار 13 میلیون و 697 هزار و 476 تن کالا به ارزش 4 میلیارد و 980 میلیون و 610 هزار و 871 دلار مواد غیر نفتی صادر شده که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن 18 درصد رشد داشته است.

احمد پورحیدر مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه کل صادرات انجام شده در هشت ماه سال 98 بالغ بر  14 میلیون و 519 هزار و 77 تن بوده، گفت: این کالاها شامل متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن، نفت خام و .... بوده است.

وی ارزش صادرات از گمرک پارس جنوبی در 8 ماهه امسال را بیش از 5 میلیارد و 408 میلیون و 352 هزار و 783 دلار عنوان کرد و ادامه داد: این کالاها به کشورهای چین، امارات، کره جنوبی، هند، ژاپن، هنگ هنگ، اندونزی، ایتالیا، آلمان،ترکیه، مصر، کویت و غیره ... صادر شده است.

پور حیدر افزود: همچنین 103 هزار و 861 تن کالا به ارزش یک میلیارد و 677 میلیون و 738 هزار و 292 دلار جهت تکمیل فازها و سایر پتروشیمی‌ها وارد منطقه شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش 31 درصد افزایش داشته است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران