روند صعودی ارزش بورس و فرابورس تهران

ارزش بورس تهران در هفته‌ای که گذشت ۱۲ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته دو درصد افزایش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۷۶۱ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با افزایش سه درصدی همراه شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۷ آذر ماه) به عدد ۳۵۰ هزار و ۳۲۲ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود سه درصد رشد داشت.

در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس ۱۰ هزار و ۹۳۳ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۰ آذر ماه) با عدد ۳۳۹ هزار و ۳۸۶ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (27آذر ماه) به عدد ۳۵۰ هزار و ۳۲۲ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۴۰۰ هزار و ۵۶۷ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۴۱۵ هزار و ۷۹۵ واحد رسید و افزایش ۱۵ هزار و ۲۲۸ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۱۰۵ هزار و ۲۰۱ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۱۱۰ هزار و ۹۰۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۷۰ هزار و ۲۹۷ واحد به عدد ۷۴ هزار و ۹۰ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته‌ای که گذشت ۱۲ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته دو درصد افزایش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۷۶۱ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با افزایش سه درصدی همراه شد.

در هفته منتهی به ۲۷ آذر ماه سیمان، انبوه سازی، کانی های غیرفلزی، قند و شکر، فلزات اساسی، تامین آب، برق و گاز، مواد دارویی، شیمیایی،‌ حمل و نقل، چند رشته ای صنعتی‌،‌ رایانه، کانه های فلزی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، بانک ها، رادیویی، بیمه و بازنشسته و فرآورده های نفتی با بازدهی مثبت برای سرمایه‌گذاران همراه بودند که طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت صنعت انبوه سازی و سیمان با بیشترین رشد همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، شیمیایی، فلزات اساسی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، بیمه و بازنشستگی، سیمان، آهک و گچ، صنایع غذایی به جز قند و شکر، دارویی، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، فرآورده های نفتی، محصولات کاغذی و کانی های غیرفلزی نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، شیمیایی، فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی، دارویی، خودرو و قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، صنایع غذایی به جز قند و شکر، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری‌ها، سیمان، آهک و گچ، بیمه و بازنشستگی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، استخراج کانه های فلزی، زراعت و خدمات وابسته، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، محصولات کاغذی، کانی های غیرفلزی، قند و شکر بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران