افزوده شدن ۱۶ محصول مهم پتروشیمی به سبد تولید

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ برای نخستین بار ۱۶ محصول مهم پتروشیمی به سبد تولید محصولات صنعت پتروشیمی ایران افزوده می‌شود.

 بهزاد محمدی، در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی؛ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و بیژن زنگنه؛ وزیر نفت برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون ۵۶ مجتمع پتروشیمی فعال در کشور سالانه ۳۳ میلیون تن معادل ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز خوراک دریافت می کنند، تصریح کرد: تعداد مجتمع های پتروشیمی کشور به ۸۳ مجتمع و خوراک دریافتی آنها به ۶۲ میلیون تن در سال معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز در سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

وی ادامه داد: مجموع حجم سرمایه‌گذاری از ۵۳ میلیارد دلار در شرایط کنونی به ۷۰ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ و تا سال ۱۴۰۴ به حدود ۹۴ مییلیارد دلار خواهد رسید.

محمدی افزود: افزایش مجتمع‌های پتروشیمی به ۱۰۹ مجتمع و خوراک دریافتی ۷۴ میلیون تن در سال معادل یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز در سال ۱۴۰۴ نیز خود نشانگر گذر از خام فروشی است.

وی یادآور شد:ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ و جهش دوم صنعت به بیش از ۱۰۰ میلیون تن و در جهش سوم یعنی تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۱۳۳ میلیون تن در سال خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ برای نخستین بار ۱۶ محصول مهم پتروشیمی به سبد تولید محصولات صنعت پتروشیمی ایران افزوده می‌شود.

 پتروشیمی از گاز طبیعی پلی پروپیلن تولید می کند

محمدی بیان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در اسلام‌آباد غرب یک مجتمع تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی(GTPP) شامل یک واحد متانول به ظرفیت ۶۶۰ هزار تن، یک واحد PVM به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن و یک واحد پلی پروپیلن به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال را با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد کرد.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شرکت با تأکید بر اینکه دانش فنی تولید پلی‌پروپلین از گاز طبیعی با توان و دانش ایرانی برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی کسب شده است، افزود: مهندسی طرح ساخت مجتمع تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی(GTPP) در غرب کشور در دست انجام است و این طرح از سال آینده به فاز عملیاتی وارد می‌شود.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران