حمایت مقتدرانه حقوقی‌ها از بازار سرمایه در روز گذشته

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به حمایت مقتدرانه حقوقی‌ها از بازار سرمایه در روز گذشته گفت: این طیف از سهامداران با خوش‌بینی به آینده بازار مبادرت به خرید سهام کرده‌اند.

امیر هامونی با اعلام اینکه حضور 40 درصدی سهامداران حقیقی در سمت خرید سهام نیز نشان‌دهنده متعادل شدن بازار در روزهای آینده است، عنوان کرد: مشارکت 249 میلیارد تومانی حقیقی‌ها در سمت خرید نیز نشان می‌دهد این طیف از سهامداران با خوش‌بینی به آینده بازار مبادرت به خرید سهام کرده‌اند.

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین به ترکیب سهامداران حقیقی و حقوقی در سمت فروش سهام اشاره کرد و افزود: در سمت فروش تنها 4 درصد از کل معاملات سهام معادل 29 میلیارد و 800 میلیون تومان توسط حقوقی‌ها انجام گرفت و سهم اشخاص حقیقی از فروش سهام به میزان 596 میلیارد تومان بود.

هامونی در عین حال به دادوستدهای دیروز صندوق‌های قابل معامله در بازار فرابورس اشاره و بیان کرد: بیش از 60 درصد از صندوق‌های قابل معامله در فرابورس ایران نوسانی کمتر از نوسان شاخص کل فرابورس ایران داشته‌اند که باز هم باید به سرمایه‌گذاران تازه‌وارد متذکر شد سرمایه‌های خود را دست افراد حرفه‌ای بسپارند و از معامله مستقیم سهام بدون کسب دانش خودداری کنند. 

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه در معاملات دیروز بازار سهام، حقوقی‌ها مشارکت 60 درصدی در سمت خرید داشتند، به جزئیات معاملات سهام در بازار فرابورس اشاره کرد و گفت: در پایان معاملات شنبه، در مجموع 625 میلیارد تومان در بازار سهام فرابورس ایران دادوستد شد که با وجود منفی بودن شاخص، نکته قابل تقدیر، حمایت همه جانبه حقوقی‌های بازار از وضعیت هیجانی بازار امروز بود و به میزان 376 میلیارد تومان معادل 60 درصد اقدام به خرید سهام کردند.

وی همچنین به جلسه دیروز شورای عالی بورس در زمینه حمایت از بازار سهام اشاره و بیان کرد: مهمترین دستاورد این نشست اجماع نظر همه برای حمایت از بازار بود که طی آن حقوقی‌های وابسته به دولت و حقوقی‌های نهادی در خصوص لزوم حمایت از بازار سهام و ارزنده بودن قیمت سهام با توجه به متغیرهای موجود تاکید داشتند و این‌که همه بازیگران عمده بازار در خصوص خرید سهام و جمع‌آوری صف‌های فروش همبستگی داشتند که آمار ارائه شده نیز حاکی از تحقق همین قضیه است. 

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران سرمایه‌گذاران بازار باید از هیجانات پرهیز کنند و با تحلیل تمامی متغیرهای موجود اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران