تسهیل صادرات محصولات پلاستیکی با صدور مجوز ایجاد مراکز تجاری در بازار‌های هدف

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از این پس برای اتحادیه‌های ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، مجوز ایجاد مراکز تجاری در بازار‌های هدف صادراتی، صادر خواهد شد.

 به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، آقای فرهاد نوری در نخستین میز محصولات پلاستیک ایران افزود: سکان‌دار صادرات، بخش خصوصی بوده و این سازمان آمادگی پذیرش و بررسی هرگونه پیشنهادی در حوزه توسعه صادرات غیرنفتی کشور را دارد.

سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات، ضمن بیان آمادگی جهت ارائه خدمات و هرگونه همکاری به منظور برپایی دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای دانش تجاری فعالان صادراتی، از انجمن ملی صنایع پلیمر و پلاستیک ایران درخواست کرد نسبت به ارسال برنامه پیشنهادی جهت پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری و همچنین نمایشگاه‌های مرتبط، اقدامات لازم را صورت دهد.

در این جلسه که با حضور شرکت‌های ممتاز و نمونه صادراتی و اتحادیه ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران به منظور بررسی مشکلات صادرات برگزار شد فعالان صنعت پلاستیک، ضمن بیان مشکلات تولید نظیر تامین مواد اولیه صنعت، به ضرورت ایجاد پایگاه‌های جدید فروش محصولات در کشور‌هایی نظیر کنیا، قزاقستان، ترکمنستان و... اشاره کردند؛ ضرورت هدفمند کردن سیاست‌های حمایتی نفوذ در بازار‌های همسایه و استفاده از ابزار‌های مناسب مانند تعرفه‌های ترجیحی محصولات صنعتی کشور، از دیگر محور‌های مورد تاکید تولیدکنندگان صنعت پلاستیک و پلیمر کشور بود.

گفتنی است در ابتدای این نشست ضمن بررسی وضعیت صادرات و واردات محصولات پلاستیکی، عنوان شد کشور عراق اصلی‌ترین بازار محصولات پلاستیک است و حدود ۷۰ درصد سهم بازار صادراتی محصولات پلاستیک را به خود اختصاصی داده است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران