اعلام آمادگی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت های پتروشیمی مسیرهای بهبود صادرات را تسهیل کند.
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به جلسات متعدد کمیسیون های کسب و کار و انرژی اتاق بازرگانی تهران برای افزایش سطح همکاری ها با شرکت های پتروشیمی اظهارکرد: در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران و کمیسیون کسب و کار مسائل ،مشکلات و موانع صنعت پتروشیمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و برای رسیدن به تصمیم های مشترک و ارایه راهکارهایی در حوزه اقتصاد کلان که منجر به بهبود شرایط واحدهای صنعتی می شود جلسات متعددی برگزار شده است .
حمید رضا صالحی درخصوص مشارکت شرکت های پتروشیمی برای افزایش توان رقابتی صادراتی، خاطرنشان کرد: از سال های گذشته شرکت بازرگانی پتروشیمی برای حضور فعالانه تر صنعت پتروشیمی در بازار هدف تشکیل شد و پنجره ای واحد برای فروش و مدیریت بازار بود اما درحال حاضر پتروشیمی ها راسا برای بازاریابی خود اقدام می کنند و اگر بتوان همانند پتروشیمی های صادر کننده متانول یک همکاری جامع و یکپارچه را برای تولید کنندگان سایر محصولات پتروشیمی رقم زد توان صادراتی صنعت پتروشیمی کشورمان می تواند جهش را تجربه کند.
وی افزود: در امورمشترک تولیدی باید تا می توان در بحث صادرات و سهم بازار با هدف ارتقای صنعت و اقتصاد ایران موفق و هماهنگ عمل کرد و بازارها نیز با توجه به تحولات در بازارهای جهانی تعیین و یا تقسیم شود و بطور کلی این شرایط نیازمند مدیریت در احکام مختلف حاکمیت است و امید است که همکاری دولت و بخش خصوصی زمینه ساز تحولاتی مثبت در صنعت پتروشیمی شود. صالحی تصریح کرد: رقابت کاذب نباید موجب ایجاد زیان برای صنعت و تمامی واحدهای فعال درصنعت پتروشیمی شود و برند ملی صنعت پتروشیمی ایران باید با همکاری و تعامل تمام ذی نفعان حفظ شود .
این در حالیست که صنایع تبدیلی و تکمیلی پتروشیمی همواره به صادرات مواد خام اعتراض و بر تامین بازار داخل به منظور تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده در محصولات پتروشیمی تاکید دارند. تاکیدی که ظاهرا با خصوصی شدن پتروشیمی ها و تصمیم سازی های مستقل آنها، اثری نیز ندارد.