همکاری سه کمپانی برای تولید کیسه های قابل بازیافت پلی اتیلنی

مقامات کمپانیNova Chemicals Corp، شرکت Charter NEX Films و کمپانیPlastic Packaging Technologies ، از همکاری خود برای تولید کیسه‌های قابل بازیافت پلی اتیلنی ، خبر دادند

بازیافت بسیاری از کیسه‌های چند لایه که از رزین‌های متفاوت تولید می‌شوند، دشوار است. تاد بکر، مدیر فروش پلی اتیلن در شهر کالگری کانادا، گفت: "ما متوجه شدیم که مشتریان ما برای بازیافت این محصولات با مشکلاتی روبرو هستند، بنابراین باید بر روی چاپ، آب‌بندی و فرآیند تولیدی خود بیشتر کار کنیم."

"کتی بلوس، مدیر عامل واحد اکسترودر فیلم شرکت NEX Films افزود: "برای ما دستیابی به خواصی که بتوانیم به کمک آنها طول عمر مواد غذایی در قفسه فروشگاه را افزایش دهیم از اهمیت زیادی برخوردار است."

کمپانیCharter NEX  تامین‌کننده ترفتالات پلی پروپیلن PPT است که در تولید کیسه‌های پلاستیکی و سایر بسته‌بندی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیوید پاتر، معاون مدیر عامل زنجیره تامین PPT اعتقاد دارد علی رغم مصرف کمتر مواد اولیه در تولید کیسه‌های پلاستیکی نسبت به سایر انواع بسته بندی‌ها، قابل بازیافت نبودن کیسه‌های پلاستیکی این مزیت آنها را تحت شعاع قرار داده است." این کمپانی چهار سال پیش کار خود را بر روی این پروژه آغاز کرد.

یکی از چالش‌هایی که این کارخانه با آن روبروست تولید یک لایه بیرونی است که مقاومت گرمایی خوبی داشته باشد. چالش دیگر، شفافیت بالا برای پلی اتیلن سنگین است، اما به گفته‌ پاتر شرکت‌ها در این زمینه پیشرفت خوبی داشته‌اند.

به گفته‌ تاد بکر شرکت‌ها دریافتند که مصرف کنندگان تمایل دارند از کیسه‌های پلی اتیلنی مات استفاده کنند بنابراین نگرانی‌ها در مورد شفافیت PE بی‌اساس است. 

کتی بلوس، که مدیریت بزرگترین تولید کننده فیلم و ورق در آمریکای شمالی، با فروش سالیانه حدود 400 میلیون دلار را به عهده دارد می‌گوید: "ما باید برای انتقال کیسه‌های پلاستیکی به مراکز بازیافت به جای محل دفن زباله همکاری کنیم، با همکاری و گرد هم آوردن زنجیره ارزش، بهتر می‌توان در مورد روش‌های بهبود بسته بندی پلاستیکی تصمیم گیری کرد."

<همکو : اخبار و تحلیل صنعت پلیمر >

نظرات کاربران