صحاف امین در آیین افتتاحیه نمایشگاه تهران پلاست:

صادرات یک میلیارد و پنجاه میلیون دلاری صنایع پلاستیک

صبح دیروز (سه شنبه 3 بهمن 1396) نمایشگاه شهر آفتاب‌‌، توسط رئیس هیات مدیره انجمن ملی پلاستیک افتتاح شد و این نمایشگاه تا روز جمعه ادامه دارد.

این نمایشگاه که صبح دیروز توسط بیوک آقا صحاف امین رئیس هیات مدیره انجمن ملی پلاستیک، میربلوک رئیس انجمن همگن و قادری مدیر نمایشگاه شهر آفتاب افتتاح شد به مدت چهار روز تا جمعه 6 بهمن ماه ادامه خواهد شد.

بعد از افتتاح نمایشگاه، صحاف به همراه میربلوک و قادری از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کردند و صحاف با تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه صحبت کرد و توضیحات آنها را درباره نوع تولیدات و همچنین مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند شنید.

صحاف در سخنانی کوتاه در این نمایشگاه توضیح داد که صنایع پلاستک به رغم همه مشکلاتی که داشته اما موفق شده در سال گذشته چیزی حدود یک میلیارد و پنجاه میلیون دلار صادرات داشته ‌باشد و این موفقیت، در میان انبوه مشکلاتی که این صنعت را گرفته، دستاورد بزرگی است.

صحاف امین ادامه داد: امسال قرار بوده بيست درصد افزايش صادرات داشته باشيم ولى در نه ماهه اول سال جاری، 2 درصد كمتر از پارسال صادرات داشته‌ايم و تا آخر سال هم به علت مشكلات ارزى افزايش 20 درصدى تحقق نخواهد يافت.

هر چند دیروز، افتتاحیه بود و هنوز برخی غرفه‌ها همچنان مشغول غرفه‌آرایی و تکمیل وسایل خود بودند اما تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان بنا به دعوت غرفه داران، امروز در نمایشگاه حاضر شده و از غرفه‌ها بازدید کردند.

سالن شماره 4 نمایشگاه مربوط به محصولات تمام شده صنعت پلاستیک و رنگ بود و سالن شماره 5 در اختیار صنعتگرانی بود که ماشین‌آلات این تولیدات را می‌سازند.

در این نمایشگاه چند تولیدکننده چینی هم حضور داشتند که 5 غرفه به آنها تعلق داشت. هرچند نسبت به غرفه‌های ایرانی ساده‌تر بودند و محصولات خود را برای نمایش در غرفه قرار نداده‌ بودند اما غرفه‌داران یا یک شخص مسلط به زبان فارسی در غرفه آنها حضور داشت و با مخاطبان گفت و گو می‌کردند.

یکی از غرفه‌داران چینی درباره علت حضورش در این نمایشگاه گفت: ایران همیشه بازار خوبی برای ما بوده‌ و بنابراین هر نمایشگاهی که در ایران برگزار شود و فرصت حضور ما نیز فراهم باشد در آن شرکت می کنیم ما با تولیدکنندگان ایرانی ارتباط خوبی داریم.

وی درباره اینکه چرا از محصولات خود نمونه های بیشتری برای نمایشگاه نیاورده گفت: هدف ما بیشتر بازاریابی است و بروشورهایی داریم که به مشتریان ارائه می دهیم تا اجناس ما را ببینند ضمن اینکه با توجه به بعد مساحت امکان اینکه تولیدات در این نمایشگاه داشته‌باشیم وجود نداشت و صرفه اقتصادی برای ما نداشت.

یک تولیدکننده ایرانی هم گفت: من انتظار داشتم همکاران بیشتری را در این نمایشگاه ببینم اما متاسفانه استقبال آنچنان که باید نبوده ‌است با این حال فکر می‌کنم به جز اینکه ما در این نمایشگاه ها می توانیم محصولاتمان را معرفی کنیم، با همکارانمان در شهرهای مختلف ایران نیز آشنا می شویم و با درمیان گذاشتن مشکلاتمان می توانیم به یک صدایی بیشتر برسیم.

وی گفت: بیشتر تولیدکنندگانی که در این نمایشگاه حاضر هستند از شهرهایی به جز تهران هستند و حضور همگی ما در این نمایشگاه از نظر من اتفاق خوبی است.

برخی از غرفه‌داران نیز از اطلاع رسانی دیر هنگام برگزاری این نمایشگاه گلایه‌مند بودند و می گفتند زمان کمی برای آماده سازی غرفه هایشان داشتند. این نمایشگاه هر روز از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر در شهر آفتاب دایر است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران