افزایش قیمت همه محصولات پلیمری به جز PET

همانطور که پیش بینی می شد، بر اساس اعلام شرکت ملی پتروشیمی، همه محصولات پلیمری به جز PET افزایش قیمت را تجربه کردندکه بیشترین افزایش نرخ مربوط به گرید پلی استایرن مقاوم و با 3564 ریال افزایش است.

پس از آن کالای پلی استایرن معمولی با 3518 ریال افزایش در رده بعدی قرار داشت. کالاهای پلی اتیلن سنگین دورانی و پلی اتیلن سنگین تزریقی از دیگر گریدهای با افزایش نرخ بسیار بالا بود ند که به ترتیب 2960 ریال و 2833 ریال افزایش مواجه بودند.

گرید های مختلف SBR , و سنگین اکستروژن P80 از دیگر گریدهایی بودند که بیش از 2000 ریال افزایش را تجربه کردند. کمترین افزایش نرخ هم مربوط به گریدپلی اتیلن سبک فیلم بود که با 1087 ریال افزایش مواجه بود. پلی اتیلن سبک خطی نیز با 1219 ریال افزایش از دیگر گریدهایی بود که افزایش کمی را تجربه کرده بودند.

همچنین PET بطری و نساجی نیز تنها کالایی بود که کاهش نرخ را تجربه کرد، کاهش نرخ این گروه برابر با 182 ریال بود .

نرخ دلار: نرخ دلار مبنای محاسبه نرخ های پایه برابر با 45283 ریال بوده که در مقایسه با نرخ 43915 ریالی هفته گذشته افزایشی 1368 ریالی و برابر با 3.1 درصد افزایش است. این افزایش شدید نرخ دلار موجب تشدید افزایش های نرخ های پایه شده است و بخش زیادی از کاهش نرخ کالایی چون PET بطری را خنثی کرده است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز ودلار، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران