بومی سازی گرانول های PVC پزشکی توسط یک شرکت ایرانی

با تلاش متخصصان شرکت گرانول معصوم، بومی سازی گرانول های پی وی سی پزشکی تحقق یافت و سبب شد که کشور از واردات این نوع مواد اولیه بی نیاز شود.

تازه‌ ترین گزارش گمرک نشان می‌دهد در دو ماهه نخست امسال،​ صادرات انواع کالاها به غیر از پتروشیمی و میعانات گازی رشد قابل توجهی داشت و با۴۰ و ۵۴ صدم درصد افزایش به ۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون دلار رسید. این در حالی است که صادرات پتروشیمی با رشد یک و ۱۹ درصد به ۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون دلار و صادرات میعانات گازی با افزایش ۱۰ و ۵۴ صدم درصد به یک میلیارد و ۲۹ میلیون دلار رسید.

بنابراین گزارش ، مجموع صادرات و واردات غیر نفتی ایران در دو ماهه نخست سال۹۷­بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۵۳۶ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۲۱ درصدی صادرات غیرنفتی در ۲ ماه ابتدایی امسال

بر اساس گزارش دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران، صادرات غیرنفتی ایران در این مدت به ۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۲۱ و ۹۳ صدم درصد افزایش داشت.

سال گذشته در همین مدت ۶ میلیار د و ۳۴۷ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده بود.

براساس این گزارش صادرات کالاهای غیرنفتی به ایرانی به چین در دو ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۲ و ۹۴ صدم درصد افزایش یافته است. صادرات غیرنفتی ایران به امارات متحده عربی و عراق به ترتیب با افزایش ۴۴ و ۶۷ صدم درصدی و ۱۱ و ۹ صدم درصدی همراه شد و شاهد افت ۱۴ و ۵۴ صدم درصدی صادرات کشورمان به هند بوده‌ایم.

همچنین دراین مدت میزان صادرات غیرنفتی به افغانستان ۴۵ و ۲۰ صدم درصد و سایر کشورها ۳۵ و ۳۶ صدم درصد افزایش داشته است.

بر این اساس در دو ماهه نخست سال ۹۷ تشریفات گمرکی ۲۴ میلیون و ۳۱ هزار تن کالا در گمرکات کشور تماما به صورت الکترونیکی و با کنترل کامل به روش هوشمند انجام شده که از این مقدار ۵ میلیون و ۲۶۳ هزار تن سهم واردات و ۱۸ میلیون و ۷۶۸ هزار تن سهم کالاهای صادراتی غیرنفتی بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ و ۱۷ صدم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در حال حاضر اطلاعات تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی در بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور به تفکیک جزیی‌ترین اطلاعات ثبت می‌شود.

این گزارش می‌افزاید در دو ماهه نخست امسال به میزان ۶ میلیارد و ۷۹۷ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۹صدم درصد افزایش را نشان می‌دهد­.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت ارز ودلار، قیمت نفت و سوخت، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران