تامین 15 هزار تن ماده اولیه پروپیلن پتروشیمی شازند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از تامین 15 هزار تن پروپیلن به عنوان ماده اولیه و خوراک واحدPP (واحد تولید پلی پروپیلن) این پتروشیمی از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند خبر داد.

ابراهیم ولدخانی روز پنجشنبه گفت: واحدPP پتروشیمی شازند سالانه بیش از 60 هزار تن پلی پروپیلن تولید می کند که به دلیل تامین آسان خوراک این واحد از پالایشگاه امام خمینی (ره) در مجاورت این مجتمع، سالانه بیش از 30 هزار تن به تولیدات این واحد اضافه می شود. 
وی بیان کرد: فراهم کردن زمینه استفاده از محصولا فرعی نفتی ( OFFGAS)که به عنوان سوخت در این واحد تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد، از دیگر مزیت های نزدیکی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با این مجتمع است که پیگیری های لازم برای انعقاد قرارداد بلند مدت تامین محصولات مذکور به زودی بین 2 شرکت انجام می شود. 
وی اظهار داشت: در صورت تحقق این مهم یک واحد 30 هزار تنی به واحدهای تولیدی پلیمری شرکت پتروشیمی شازند اضافه می شود و می توان سالانه بیش از 40 هزار تن اتیلن از این خوراک حساس استخراج کرد. 
ولدخانی افزود: پتروشیمی شازند به عنوان یکی از شرکت های پاک فعالیت می کند و در راستای حفظ این شرایط تمامی واحدهای تولیدی به صورت مستمر پایش می شود و این مسئله سالانه بیش از 300 میلیارد ریال صرفه جویی برای شرکت به دنبال دارد. 
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: این مجتمع پتروشیمی از سال های قبل 2 میلیون و 725 هزار دلار از شرکت بایگان ترکیه بدهکار بود که با پیگیری های مدیریت این بدهی به طور کامل وصول و به چرخه تولید تزریق شد. 
وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف انرژی نیز از مهمترین اولویت های مجتمع پتروشیمی شازند است و در این راستا پساب این واحد تولیدی در بخش فضای سبز به کارگیری می شود.
مجتمع پتروشیمی شازند در سال 1372 در کیلومتر 22 غرب اراک در مساحتی بالغ بر 523 هکتار راه اندازی شده است و متنوع ترین طیف محصولات پتروشیمی کشور را در تامین نیاز صنایع زیردستی به عهده دارد.
محصولات تولیدی پتروشیمی شازند در صنایع نساجی، انواع پلیمرها و پلاستیک ها، چسب سازی، لاستیک سازی، نفت و گاز، لوله های پلی اتیلنی، شوینده ها و پاک کننده ها در کشور کاربرد دارد. 

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار، قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران