«اسکانیا» به دنبال راهی برای مقابله با تحریم ها علیه ایران

مدیرعامل اسکانیا اعلام کرد که اسکانیا روی طرحی کار می کند تا بتواند قطعات یدکی کامیون و اتوبوس را به ایران منتقل کند. 

«هنریک هنریکسون» مدیرعامل اسکانیا نسبت به تاثیر منفی تحریم های آمریکا بر فروش محصولات این شرکت سوئدی در ایران هشدار داد اما تاکید کرد که شرکت وی روی طرح ادامه فروش قطعات یدکی در ایران کار می کند.

به نقل از رویترز، هنریکسون اظهار داشت: با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم، اگر اوضاع بهتر نشود تمام حجم [فروش] ما به مخاطره خواهد افتاد.
وی همچنین اعلام کرد که اسکانیا روی طرحی کار می کند تا بتواند قطعات یدکی کامیون و اتوبوس را به ایران منتقل کند. 
بعد از امضای برجام و رفع تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران، اسکانیا جزو اولین شرکت های خودروسازی بود که به ایران بازگشت. 
اسکانیا تحت مالکیت فولکس واگن قرار داشته و حضور گسترده ای در ایران دارد. به گفته هنریکسون، این شرکت سالانه پنج تا 6 هزار کامیون و اتوبوس در ایران به فروش می رساند. اسکانیا سال گذشته 109 هزار و 415 خودرو در دنیا فروخته که پنج درصد از فروش های آن در ایران بوده است.
محصولاتی که اسکانیا به ایران صادر می کند در کارخانه های این شرکت در آمریکایی لاتین و اروپا تولید می شوند. این محصولات از طریق شرکای محلی اسکانیا در ایران توزیع می شود. 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت پس از آنکه برخلاف تعهدات بین المللی از برجام خارج شد، اعلام کرد که تحریم ها علیه ایران را بازمی گرداند. 
بسیاری از کشورها به این اقدام اعتراض کرده اند. اتحادیه اروپا طرح هایی برای دور زدن تحریم های آمریکا ارائه کرده است. کشورهای دیگری مانند چین نیز اعلام کرده اند که در حوزه تحریم های نفتی علیه ایران با آمریکا همراهی نمی کنند و همچنان از ایران نفت خریداری خواهند کرد.

نظرات کاربران