چراغ سبز بورس به بزرگترین آروماتیک جهان؛

عرضه سهام شرکت پتروشیمی نوری در بازار بورس

با برگزاری جلسه هیات پذیرش و بازدید نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار از مجتمع پتروشیمی نوری گام نخست عرضه سهام پتروشیمی نوری (بزرگترین آروماتیک جهان) در بورس برداشته شد.

به نقل از پتروشیمی نوری، جلسه هیات پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار سوم شهریورماه امسال به منظور پذیرش و درج نماد شرکت پتروشیمی نوری در تابلو دوم سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

در این نشست که با حضور «حسن قالیباف اصل» مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، نمایندگان هیات پذیرش، مدیر سرمایه گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیرعامل پتروشیمی نوری برگزار شد، گزارش‌های ارسالی به بورس و امیدنامه شرکت پتروشیمی نوری مورد بررسی قرار گرفت.

بر این اساس، پیش بینی می‌شود که با پیگیری به عمل آمده در اوایل فصل پاییز، سهام شرکت پتروشیمی نوری در بازار بورس عرضه شود.

گفتنی است، پتروشیمی نوری یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان محصولات آروماتیک در صنایع پتروشیمی جهان با 5/4 میلیون تن ظرفیت تولید است.

خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی نوری میعانات گازی به میزان 5/4 میلیون تن در سال بوده که توسط پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین می‌شود و سالانه 270 هزار تن بنزین پیرولیز از پتروشیمی جم نیز به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می گیرد.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت نفت و سوخت، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران