افزایش رقابت خریداران محصولات پتروشیمی همزمان با رشد قیمت های پایه

رقابت خریداران نسبت به هفته گذشته در حالی با افزایش روبرو گردید که قیمت‌های پایه به دلیل رشد دلار نیمایی افزایش پیدا کردند، و اکثر محصولات به قیمت بالاتر از هفته گذشته معامله شد. پرارزشترین معاملات تالار پتروشیمی در روز گذشته به «پلی پروپیلن نساجی۵۱۰» شرکت پروپیلن جم به میزان حدودی ۲۱.۳ میلیارد تومان تعلق داشت.

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز گذشته شاهد عرضه ۲۳ هزار و ۶۵۴ تن مواد پلیمری، سه هزار و ۱۰۰ تن قیر، ۱۵۰ تن گوگرد و پنج هزار تن وکیوم باتوم بود. از این میزان حدود ۱۱ هزار تن محصول به ارزش حدود ۱۵۹ میلیارد تومان معامله شد. گفتنی است، کل معاملات امروز بورس کالا حدود ۶۵۲ میلیارد تومان ارزش داشت.

امروز همزمان با رشد قیمت‌های پایه به دلیل رشد ۲٫۸ درصدی دلار نیمایی، رقابت خریداران نیز نسبت به هفته گذشته افزایش داشت و اکثر محصولات به قیمت بالاتر از هفته گذشته معامله شد. در این میان، پرارزشترین معاملات این تالار به این محصول «پلی پروپیلن نساجی۵۱۰» شرکت پروپیلن جم به میزان حدودی ۲۱٫۳ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با حدود ۲۲ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۱ هزار و ۲۷۲ تومان در حجم ۱۸۹۶ تن به طور نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در (۱۰دی) حدود یک درصد افت قیمت داشت.

شایان ذکر است، امروز «پلی پروپیلن نساجی s30 c » شرکت پالایش مارون نیز با ۲۱ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۱ هزار و ۲۲۱ تومان در حجم ۱۴۰۸ تن فروخته شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در سوم دی حدود ۱۲٫۳ درصد رشد قیمتی داشت.این محصول جزو معاملات پرارزش امروز بود و حدود ۱۶ میلیارد تومان ارزش داشت.

کم ارزشترین محصول امروز تالار پتروشیمی نیز به «پلی وینیل کلراید ۶۸۳۴» پتروشیمی اروند به میزان حدود ۱۶۸میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۷۶۳۹ تومان بدون رقابت و در حجم ۲۲ تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در دهم دی با حدود ۲ درصد رشد قیمتی مواجه بود.

شایان ذکر است، امروز وکیوم باتوم«پالایش نفت شیراز» با قیمت پایه کیلویی ۲۱۴ هزار و ۶۶۰ تومان و حجم ۲۰۰۰ تن عرضه شد اما این محصول به دلیل نداشتن متقاضی فروخته نشد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار، قیمت نفت و وسوخت، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران