از سرگیری واردات نفت ایران توسط ژاپن و کره جنوبی

بر اساس گفته های رییس اجرایی ارشد اس‌کی اینوویشن، کره‌جنوبی در خصوص واردات نفت ایران معافیت دریافت کرده است و احتمالا در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه واردات نفت ایران از سرگرفته خواهد شد.

آمریکا در ماه نوامبر به کره‌جنوبی معافیتی ۶ ماهه از تحریم‌های ضد ایرانی خود اعطا کرد که به این کشور اجازه می‌داد مقادیر محدودی از ایران نفت بخرد، اما این کشور از ماه سپتامبر تا کنون هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است.

رییس اجرایی ارشد اس‌کی اینوویشن، کیم جون، در حاشیه نمایشگاه کالاهای الکترونیکی مصرفی در لاس‌وگاس، به رویترز گفت: کره‌جنوبی معافیت دریافت کرده است و در مورد حجم واردات اولیه با ایران مذاکره کرده است. به نظر می‌رسد در زودترین حالت، نفت ایران در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه به کره وارد شود.

منابع صنعت نفت در ماه نوامبر گفته بودند که انتظار می‌رود خریداران کره‌جنوبی و ژاپن در اوایل امسال واردات نفت از ایران را از سر بگیرند. منابع می‌گویند تحت این معافیت، کره‌جنوبی می‌تواند تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران خریداری کند که بیشتر آن میعانات گازی است.

قبل از وضع تحریم‌های نفتی ایران در ماه نوامبر، کره‌جنوبی سومین خریدار بزرگ نفت ایران و اولین واردکننده بزرگ میعانات گازی از این کشور بود.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران