معاون وزیر نفت: ۴۷ طرح‌ پتروشیمی با میانگین پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در دست اجراست

معاون وزیر نفت و مدیر عامل صنایع پتروشیمی کشور بیان کرد: ۴۷ طرح پتروشیمی با میانگین پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در کشور در دست اجراست.

معاون وزیر نفت ومدیر عامل صنایع پتروشیمی کشور در بازدید از پتروشیمی گچساران با بیان اینکه اکنون ۵۴ مجتمع پتروشیمی در کشور فعال و در حال تولید محصول است گفت: ۴۷ طرح پتروشیمی با میانگین پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در کشور در دست اجراست.

بهزاد محمدی با اشاره به اینکه ظرفبت تولید کشور هم اکنون ۵۵ میلیون تن محصول در سال است افزود: با راه اندازی طرح‌های پتروشیمی در حال ساخت تاپایان سال ۱۴۰۰، ظرفیت تولید به ۹۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

وی صنعت پتروشیمی را از صنایع ارزآور کشور دانست گفت: این صنعت با صادرات حدود ۲۲ میلیون تن در سال ۱۲ میلیارد دلار ارزآوری دارد.

محمدی با اشاره به خط اتیلن غرب کشور افزود: این خط از عسلویه آغاز و تا تبریز و میاندواب ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی پتروشیمی از این خط استفاده می‌کنند و خوراک می‌گیرند و محصول پلیمری تولید می‌کنند گفت: با راه اندازی پتروشیمی گچساران بخشی از خوراک این خط از گچساران تامین می‌شود.

معاون وزیر نفت ومدیر عامل صنایع پتروشیمی کشور بیان کرد: چهار طرح پتروشیمی در پایین دست پتروشیمی گچساران احداث می‌شود که همه آن‌ها از این خط تغذیه می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: پتروشیمی گچساران خوراک خود را از بید بلند ۲ دریافت و اتیلن تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: پتروشیمی گچساران هم اکنون ۵۹ درصد پیشرفت کاری دارد که در سال ۹۸ پیشرفت کاری این طرح سرعت بیشتری می‌گیرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران