تمدید مهلت استفاده از بسته ارزی تشویقی بانک مرکزی

بانک مرکزی با توجه به عملکرد صادرکنندگان و واردکنندگان در بهره‌گیری از بسته تشویقی و با هدف تشویق صادرکنندگان برای ایفای به موقع تعهدات ارزی خود از یک‌سو و تسهیل تأمین مالی تجارت و پروژه‌ها از سوی دیگر، مهلت دستورالعمل فوق‌ را تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ تمدید کرد.

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بانک مرکزی با توجه به عملکرد صادرکنندگان و واردکنندگان در بهره‌گیری از بسته تشویقی ابلاغی مورخ ۱۳۹۷.۱۱.۲۴ در سایت رسمی این بانک و متعاقباً طی نامه شماره ۹۷.۴۴۶۳۲۳ مورخ ۱۳۹۷.۱۲.۱۴و با هدف تشویق صادرکنندگان برای ایفای به موقع تعهدات ارزی خود از یک‌سو و تسهیل تأمین مالی تجارت و پروژه‌ها از سوی دیگر، مهلت دستورالعمل فوق‌الذکر را تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ تمدید کرد.

با توجه به سیاست‌های ارزی اجرا شده و در راستای تسهیل امور تجارت خارجی کشور از محل واگذاری امتیاز پروانه‌های صادراتی ظرف یک ماه گذشته بالغ بر ۱.۵ میلیارد دلار واردات انجام شده است. ضمن اینکه در راستای اجرای سیاست تجارت خارجی بدون نفت کشور، فرآیند تسهیل تجارت خارجی واردات از محل صادرات غیرنفتی به صورت ویژه پیگیری شده و تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۸ ارتباط مستقیم بین واردکنندگان و صادرکنندگان در سامانه جامع تجارت برقرار خواهد شد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت نفت و سوخت،  قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران